© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

עדכונים חשובים ברפורמת שוק הכסף

בהמשך לתיקוני החקיקה שאישרה הכנסת בקשר עם קידום התחרות בשוק הכסף, ובהמשך לטיוטות הוראה וכללים שפרסמה רשות ניירות ערך לפני כחודשיים, הרשות פרסמה מספר עדכונים נוספים. נזכיר כי רפורמת שוק הכסף נוגעת לקרנות כספיות, פיקדונות ומק"מ (מלווה קצר מועד) אשר מועד הפדיון שלהם לא עולה על שנה אחת.

 

עדכון ההוראה בדבר יעוץ השקעות או שיווק השקעות בנוגע לקרן כספית

הרשות פרסמה הוראה סופית בדבר יעוץ השקעות או שיווק השקעות בנוגע לקרן כספית. ההוראה תיכנס לתוקף ביום 3 באוקטובר 2024. להלן העדכונים העיקריים שחלו בהוראה הסופית (להבדיל מהטיוטה שפורסמה ביולי):

  • טיוטת ההוראה התייחסה לכך שנותן שירות בקרן כספית נדרש היה להגדיר את קבוצת הלקוחות המהווה את קהל היעד לקבלת השירות על ידו. דרישה זו הוסרה בהוראה הסופית.
  • בהוראה הסופית נוספה חובה – להבהיר ללקוח כי התשואה הצפויה המדווחת על ידי מנהל הקרן מועברת בסמוך לקראת כל מועד קבוע ולכן מתייחסת לאותו מועד בלבד.
  • בטיוטת ההוראה צוין כי על נותן שירות בקרן כספית להסביר ללקוח כי החזקתו ביחידות הקרן מתחדשת כל עוד לא נתן הוראת פדיון. במסגרת ההוראה הסופית הודגש כי הסבר זה צריך להינתן "באופן מפורש". הדבר מלמד על החשיבות שהרשות רואה בהסבר זה ללקוח.
  • חובת גילוי לגבי ניגוד עניינים – ההוראות שבטיוטת ניגוד העניינים הועברו להוראה הסופית. במסגרת ההוראה הסופית הוחלה על נותן שירות שעיסוקו שיווק השקעות (להבדיל מייעוץ השקעות) חובה נוספת – לפרט בפני הלקוח כי ישנם גופים נוספים המנהלים קרנות כספיות.
  • דוח רבעוני לרשות – במסגרת ההוראה הסופית חלו שינויים ספציפיים בקשר עם המידע שמועבר לרשות במסגרת הדוח הרבעוני. עיקר השינוי הינו הדרישה להעביר מידע לגבי מספר ההפניות שביצע נותן השירות עבור אדם מסוים.

 

בנוסף, הרשות פרסמה טיוטה מעודכנת לגבי חובת הודעה לרשות בדבר כוונה לעסוק בייעוץ או בשיווק השקעות לגבי קרן כספית. לא חל שינוי מהותי בטיוטה זו. עדיין מדובר בטיוטה בלבד.

 

לעדכון הקודם שלנו בנושא, הקליקו כאן

תגיות: רפורמת שוק הכסף