© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

לראשונה, הנפקת מטבעות דיגיטליים מפוקחת בארה"ב

לאחר המתנה ממושכת, ה-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) אישרה לחברת סטארטאפ לגייס כספים מהציבור באמצעות הצעת טוקנים תחת רגולציית + Reg A.

למעשה, מדובר בפעם הראשונה בה הנפקת טוקנים ככלי לגיוס כסף מהציבור, מקבלת אישור רגולטורי בארצות הברית ותיעשה באופן מפוקח. נוכח החשיבות הרבה שמייחסים בעולם לשוק ההון האמריקאי בכלל, ולעמדת ה –SEC בפרט, מדובר בהתפתחות משמעותית ביותר.

 

רגולציית + Reg A בארה"ב מאפשרת לחברות אשר לא יכולות לעמוד בעלויות הכלכליות של הנפקה ראשונית לציבור, לגייס עד 50 מיליון דולר בצורה מפוקחת במסלול מימון המונים. לפני מספר ימים, אישרה רשות ניירות הערך האמריקאית לחברת Blockstack Token LLC את הגיוס. ימים ספורים לאחר מכן, דווח על אישור נוסף שניתן לחברה אחרת, YouNow Inc.

למעשה מדובר בגיוס מסוג Security Token Offering, כלומר הצעת ניירות ערך באמצעות טוקנים. המייסדים של Blockstack סיפרו כי עלות התהליך הגיעה עד לסכום של 2 מיליון דולר, כאשר סך הגיוס הצפוי עומד על 28 מיליון דולר. מדובר בעלות גיוס חריגה ולא כלכלית, אך צפוי כי גיוסים הבאים במתכונת זו יהיו הרבה יותר זולים.

 

על בלוקצ'יין ורגולציה

התפתחות זו מצטרפת לשורת התפתחויות של טכנולוגית הבלוקצ'יין המנסה להסתגל לדרישות הנוקשות של דיני ניירות ערך. בהתפתחויות אלה ראוי לציין את נייר העמדה של ה-SEC שפורסם באפריל 2019, שבה הותווה היישום של מבחן Howey לנכסים דיגיטליים (Framework for “Investment Contract” Analysis of Digital Assets). כלומר ניתוח של ה-SEC מתי נכס דיגיטלי יעלה עד כדי "חוזה השקעה", קרי נייר ערך הכפוף לכל דרישות הרגולציה. אמנם תיאורטית, ה-SEC עדיין מאפשר כי נכס דיגיטלי מסוים לא יסווג כנייר ערך, אך בפועל עולה כי כמעט כי הצעה של טוקנים עונה על המבחן של "חוזה השקעה".

 

האישור המיוחל של ה-SEC לגיוסים אלה מגיע לאחר שורת פעולות אכיפה אגרסיביות נגד חברות שגייסו כספים בצורת ה-ICO, ששיאן היתה תביעה שהוגשה בחודש יוני 2019 על ידי ה-SEC נגד אפליקציית מסרים Kik. לטענת ה-SEC מדובר בגיוס כספים מהציבור בניגוד לדיני ניירות הערך הפדרליים.

 

סיכום

רשות ניירות הערך האמריקאית  נוקטת ביד קשה נגד חברות שלתפיסתם פועלות נגד הכללים, אך באותה נשימה,  היא פתוחה  להעניק הכשר רשמי לחברות המוכנות להתיישר לפי התכתיב הרגולטורי.

תגיות: מטבעות דיגיטליים | רגולציה