© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

קרנות חוץ מבורסות נוספות יוכלו להרשם למסחר בבורסה בישראל

ב-22 בפברואר פרסם משרד האוצר טיוטה להערות הציבור בנוגע לתיקון תקנות השקעות משותפות בנאמנות (הצעת יחידות של קרן חוץ).

התקנות האמורות – תקנות קרנות חוץ, מסדירות את רישומן למסחר של קרנות חוץ בבורסה בישראל.

 

רשימת קרנות מצומצמת

 

 

בהתאם לתקנות קרנות חוץ, על מנת לרשום למסחר בבורסה בישראל קרנות חוץ נסחרות שרשומות למסחר בבורסה זרה (לרוב מדובר ב-ETFs), נדרש כי הבורסה הזרה תהיה מנויה בבורסות המנויות בתוספות השנייה והשלישית לחוק ניירות ערך.

רשימת הבורסות המנויות בתוספות האמורות לחוק ניירות ערך, מקורה בהסדר ה-"רישום הכפול", שעל-פיו ניתן לרשום למסחר בבורסה בישראל ניירות ערך של תאגידים הנסחרים בבורסות אלו. רשימה זו נקבעה לפי מאפיינים שונים של הבורסות, כגון:

 

1. הדין החל עליהן.

2. הרגולציה המסדירה את פעולותיהן.

3. אופן הפיקוח של הרגולטור המקומי.

 

כך, נקבעה לה רשימה מצומצמת יחסית של בורסות מאושרות. אולם, הישענות על הסדר הרישום הכפול ביחס לרישום למסחר של קרנות חוץ אינה בהכרח נכונה ויוצרת בעייתיות – חלק מן הבורסות המאושרות אינן רלוונטיות להסדר הרישום למסחר של קרנות חוץ, ובורסות שכן מתאימות להסדר – אינן נכללות בו.

 

הרחבת הקריטריונים

 

 

בהתאם לתיקון המוצע לתקנות קרנות חוץ, מוצע כי במסגרת התנאים למתן היתר למנהל קרן חוץ להציע יחידות של קרן חוץ נסחרת לציבור בישראל, בחינת הקרנות תתבצע שלא על פי הרשימה הסגורה הקיימת בחוק ניירות ערך, אלא שכל בורסה תיבחן באופן פרטני בהתבסס על פרמטרים כמותיים שונים כגון:

 

1. היקף מסחר.

2. מספר הקרנות הנסחרות.

3. שווי הנכסים בכל בורסה.

4. מאפייני הדין והפיקוח של אותה בורסה.

 

תיקון זה, במידה ויתקבל, יאפשר למנהלי קרנות חוץ נסחרות שקרנותיהם אינן נסחרות בבורסות המאושרות, לבחון מחדש את רישום קרנותיהם למסחר בבורסה בישראל.

ניתן להגיש הערות לתיקון המוצע עד ליום 14 במרץ 2022.

תגיות: בורסה | קרנות חוץ