© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

תיקון לתקנות ניירות ערך – משא ומתן ועיכוב פרסום

כחלק מניסיונה של רשות ניירות ערך להקל את עול הרגולציה, פורסם השבוע תיקון לתקנות ניירות ערך העוסק בדוחות תקופתיים ומיידיים.

 

המצב כיום

במצב הקיים, במקרים מסויימים ישנה חובה להגיש דוח מיידי כבר בשלב משא ומתן להסכם. עם זאת, ניתן לעכב את פרסום הדוח המיידי כל עוד המידע לא פורסם ברבים, ובתנאי שהגשת הדוח עלולה למנוע השלמת פעולה או עסקה שהתאגיד צד לה או שיש לו עניין זה, או שקיים חשש שפרסומו עלול למנוע השלמת העסקה או להרע באופן ניכר את תנאיה.

 

במצב הנוכחי קיים קושי בזיהוי נקודת הזמן בה מידע הופך מהותי ומצריך דיווח לציבור מחד, והרצון שלא לפגוע בסיכויי העסקה לצאת אל הפועל מאידך. גם עניין ההרעה הניכרת בתנאי העסקה אינו חף מקשיים וקשה ליישום.

 

התיקון

התיקון נועד לאפשר לתאגיד לעכב, מכל סיבה שהיא, פרסום דיווח אודות משא ומתן לקראת התקשרות בהסכם. סמכות התאגיד לעכב את הדיווח כאמור היא עד להתקשרותו בהסכם מקדים. התיקון מבהיר כי הסכם מקדים כולל גם הסכם בעל פה ובלבד שהסכם כאמור כולל את עיקרי העסקה.

 

נוסף על ההקלה בעיכוב הדיווח אודות משא ומתן, נותרה זכות עיכוב כללית ביחס לאירועים אחרים (למשל לתקופה שלאחר ההתקשרות בהסכם המקדים) בתנאים הקיימים כיום בתקנה (קרי זו הנובעת מחשש שפרסום עלול למנוע השלמת העסקה או להרע באופן ניכר את תנאיה).

 

בנוסף, הכלל הקיים לפיו קמה חובת דיווח במקרה בו מתפרסם המידע ברבים, יחול גם במקרה שדבר המשא ומתן יתפרסם.

 

התיקון אף מעגן בתקנות את הוראות הגילוי שהיו נהוגות עובר לתיקון, כי ישנם מצבים בהם קיימת חובה לפרסום מידע על משא ומתן מהותי לפני ביצוע פעולה וולונטרית בניירות ערך, ובהם פרסום הצעת רכש, פרסום תשקיף או הליך מיזוג.

 

מידע פנים?

חשוב להדגיש כי ישנה אבחנה בין המועד בו קמה חובת דיווח לגבי ארוע עתידי לבין המועד בו אותו ארוע עתידי מתגבש לכדי "מידע פנים". במילים אחרות, גם בטרם קמה חובת הדיווח לגבי קיומו של משא ומתן, ייתכן שהידיעה בדבר המשא ומתן תהווה "מידע פנים". פעם שהחברה בחרה בעיכוב דיווח ראוי לראות במידע משום "מידע פנים", וכל מי שהמידע מצוי בידיו מנוע מביצוע פעולות בניירות הערך של התאגיד.

 

בדברי ההסבר לתיקון נכללת עמדת רשות ניירות ערך כי קיימים מצבים בהם משא ומתן הינו מהותי ומהווה מידע פנים בחברה, אך לא חלה בגינו חובת דיווח (למשל במקרה בו עוכב דיווח על-ידי תאגיד). בכך מיישרת הרשות קו עם עמדת בתי המשפט בנושא ומתרחקת מעמדת ועדת האכיפה המנהלית (המתמנה על-ידי יו"ר הרשות) שהובעה בהחלטה בעניין אפריקה ישראל תעשיות בע"מ, לפיה מבחן המהותיות לצורך הפרת השימוש במידע פנים זהה למבחן לצורך קיומה של חובת דיווח.

 

מחלקת שוק ההון תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא.

 

חזרה לכל העדכונים