© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

פרסום שימוע של הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל בדבר מכסות חדשות למתקנים סולאריים

רשות החשמל פרסמה הצעת החלטה לשימוע להסדרת הליך תחרותי לקביעת תעריף לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית.

מטרת ההליך הוא הקצאת מכסות נוספות של כ-1300MW לייצור חשמל. זאת בכדי לעמוד ביעד שהציבה ממשלת ישראל לפיו עד לשנת 2020, 10% מסך ייצור החשמל בארץ יהיה ממקורות מתחדשים.

לראשונה בתחום האנרגיה הסולארית, רשות החשמל לא קובעת מראש את תעריפי ייצור החשמל אותו יקבלו המתמודדים, אלא, התעריף ייקבע בהתאם להצעות שיגישו המתמודדים בהליך ויהיה אחיד לכל הזוכים באותו ההליך.

כמו כן, נראה כי ביחס לדרישות בעבר ההליך מקל על המתמודדים שלא נדרשים הפעם לעמוד בתנאים כגון קבלת רישיון מותנה או עמידה באבני דרך שונות עד להפעלת המתקנים. יחד עם זאת, נקבעה דרישה לעמוד במועד ספציפי לחיבור המתקנים לרשת החשמל והפעלתם.

הרשות פונה גם לגורמים הפועלים בשוק הרלוונטי, לרבות בעלי רישיונות מותנים שפקעו, ומאפשרת למי שמחזיק בידיו סקר חיבור להשתמש בו ולהשתתף בהליך, למרות שסקר החיבור בוצע עבור רישיון שפקע. בכך, מקווה הרשות כי מתמודדים אלו יוכלו להתחבר יחסית מהר לרשת החשמל כיון שלא יידרשו להשיג רישיונות והיתרי בניה נדרשים.

נציין, כי פרסום החלטתה של רשות החשמל מביא לסיומה של תקופת סטגנציה ארוכה בכל הנוגע לייזום, תכנון והקמה של מתקנים לייצור החשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. תקוותה של רשות החשמל היא כי הדבר יביא לצמיחה מחודשת של התחום והאצה בהיקפי ייצור האנרגיה המתחדשת בארץ.