© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים

29 ביוני, 2016

4 דברים שכל יזם סטארט-אפ צריך לדעת

הקמת סטארט-אפ מתחילה עם רעיון מעולה זה יכול להיות מוצר או דרך טובה יותר לבצע משהו. אפשר להמשיל את הרעיון הזה לשתילת זרעים אשר מהם תצמח חברתך כאשר הזריעה הינה רק הצעד הראשון. ההתקדמות מהקמת החברה להפעלתה כמנכל, מצריכה עבודה זהירה וקפדנית בכמה מישורים בו זמנית.

28 ביוני, 2016

אחד מכל 3 ישראלים המשכירים דירות ב-AIRBNB ובוקינג.קום - מעלים מס

עו"ד הראל פרלמוטר, האחראי על תחום המסים במשרד ברנע, התראיין לגלובס בעקבות הודעתה של רשות המיסים על מבצע ביקורת בקרב משכירי דירות לטווח קצר. הראל הסביר, כי משכירי דירות אלו חשופים לא רק לתשלום של מס הכנסה אלא גם לתשלום מע"מ.

27 ביוני, 2016

היפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי צפויה להשפיע גם על חברות הימורים באינטרנט

בריטניה הודיע על הפרדות מהאיחוד האירופי, מה שישפיע על פעילות חברות הימורים באינטרנט. שוחחנו עם כלכליסט בנושא. בין היתר אמרנו כי "מלטה עשויה להפוך לתחליף לחברות שיחפשו להפעיל הימורים ממדינה אירופית".

26 ביוני, 2016

"לא כדאי עכשיו להשקיע בנדל"ן בבריטניה"

ראיון לאולפן Ynet בנוגע להשלכות הכלכליות האפשריות של תוצאות משאל העם בבריטניה על מחירי הנדל"ן והאם כדאי להמתין לפני ביצוע השקעת נדל"ן במדינה.

26 ביוני, 2016

הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בעקבות תוצאות משאל העם בבריטניה - ראיון עם סיימון ג'פה

סיימון ג'פה, שותף מייסד במשרד עו"ד ברנע, התראיין לכלכליסט על ההזדמנות להשקיע בנדל"ן בבריטניה בעקבות תוצאות משאל העם במדינה

23 ביוני, 2016

השפעות משאל עם בבריטניה על ישראל- ראיון עם סיימון ג'פה

רגע לפני ספירת הקולות במשאל העם הבריטי על היציאה מהאיחוד האירופי, סימון ג'פה שותף מייסד במשרד עו"ד ברנע התראיין לג'רוזלם פוסט  (באנגלית) , על ההשלכות האפשריות של משאל העם על חברות ישראליות בעלות נוכחות עסקית בבריטניה. 

22 ביוני, 2016

The Startup CEO Roundtable

משרדנו, בשיתוף IBM וחברת Marketing Envy, מקיימים יום עיון עבור סטארטאפים אשר גייסו מעל למיליון דולר. במסגרת יום העיון, שיתקיים במשרד ברנע, ירצה מיקי על הערכות לגיוס השני, טעויות נפוצות והאתגרים השונים.

20 ביוני, 2016

ראיון עם סיימון ג'פה בנוגע ליציאה אפשרית של בריטניה מהאיחוד

סיימון ג'פה, שותף מייסד, התראיין  ל-i24  בנוגע למשאל העם בבריטניה על סוגית פרישת בריטניה מהאיחוד ועל ההשלכות על ישראל. (הראיון מדקה 16)

19 ביוני, 2016

הגבלים עסקיים – תיקונים לתשעה פטורי סוג

פטורי סוג, אותם מתעתדת הממונה על הגבלים עסקיים לחדש את תוקפם ולתקן, הם כלי מרכזי המשמש את הממונה  על מנת לפטור קבוצות של הסדרים מסחריים נפוצים מן החובה לקבל את אישורו של בית הדין להגבלים עסקיים. מדובר בהסדרים אשר לא מעוררים חשש לפגיעה ממשית בתחרות וזאת על אף שהם נכנסים להגדרה של "הסדר כובל" הקבועה בחוק ההגבלים.

19 ביוני, 2016

מיסוי תמורה המותנית בעבודה ממכירת מניות תיחשב כרווח הון

לאחרונה פרסמה רשות המסים החלטת מיסוי השופכת אור על הערפול הקיים בסיווג תמורה ממכירת מניות שעה שהתמורה מותנית בהמשך לעבודת המוכרים בחברה.

16 ביוני, 2016

אקרובטיקה משפטית "בשבחו של מבחן התוחלת" הערות וביקורת

מאמרו של ד"ר צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרדנו - אקרובטיקה משפטית "בשבחו של מבחן התוחלת" הערות וביקורת - הוזכר בפסיקתו של בית המשפט העליון בימים האחרונים, בעת שדן בשאלה מהי הידיעה הנדרשת לשם הקמת חובת דיווח בחברה.   מאמרו של ד"ר צבי גבאי סקר באופן ביקורתי את הלכת אפריקה ישראל שהתקבלה במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בהלכה זו נקבע כי המבחן הרלוונטי לצורך הכרעה בשאלה האם המידע לפנינו נכנס להגדרת "מידע פנים" – הוא "מבחן התוחלת".   "מבחן התוחלת", בו נעשה שימוש על-ידי שופטי המחלקה הכלכלית קובע כי בכדי לקבוע אם אירוע מסוים בחייו של התאגיד הוא מהותי, יש לשקלל את ההסתברות לקרות האירוע עם השפעתו הצפויה על התאגיד (מעין "מקבילית כוחות"). כלומר, ככל שעוצמתו של האירוע הצפוי גבוהה יותר עבור התאגיד ועסקיו, כך יהיה המידע עליו מהותי, גם אם ההסתברות להתרחשות האירוע היא נמוכה, ולהיפך.   במאמרו, בחר ד"ר צבי גבאי להאיר את בעיית "עודף הרגולציה" המתרחשת בשוק, ואת הצורך לצייד את שוק ההון בכלים פרקטיים שיאפשרו לגופים המפוקחים התמודדות הולמת עם חובות הדיווח המוטלות עליהם חדשות לבקרים על-ידי רשות ניירת ערך. הפתרון לסוגיה זו, לדעת ד"ר צבי גבאי, טמון בפיתוח מבחן "ההסכמה העקרונית". בהתאם למבחן זה, מידע על עסקה יהיה מהותי וחייב בדיווח רק כאשר הושגה הסכמה בין הצדדים ביחס לפרטי העסקה העיקריים, קרי, לגבי המחיר ומבנה העסקה. שימוש משוכלל במבחן "ההסכמה העקרונית" יעמיד לטובת הגופים המפוקחים כלי קל, פשוט ונוח יותר להערכת המידע הקשור בפעילותם השוטפת, תוך הגברת הוודאות בשוק.

16 ביוני, 2016

הקלות חדשות לחברות ציבוריות

בחודשים האחרונים רשות ניירות ערך קידמה סדרת הקלות נוספת בכללי הממשל התאגידי החלים על חברות ציבוריות ובמסגרתן

16 ביוני, 2016

ישראל: אומה של טכנולוגיה נקייה

במהלך 20 השנים האחרונות השתנה עולמנו באופן ניכר. הדאגה לגבי שינויי האקלים עלתה לסדר היום העולמי, וכך נוצרו הזדמנויות חדשות עבור משקיעים ויזמים בתחום האנרגיה המתחדשת והנקייה. מדינת ישראל כחלק מקידום הטכנולוגיה כנטבח מהותי בהכנסותיה מקדמת טכנולוגיות רבות, לרבות בתחום האנרגיה והמים. כפועל יוצא, ישראל, נחשבת לאחת ממעצמות המים הגדולות בעולם, והטכנולוגיות שפותחו בא ועוד מפותחים בא מהווים חוד החנית בתחום זה. גם בתחום האנרגיה, ישראל, פועלת לקדם טכנולוגיות חדישות בתחום.

14 ביוני, 2016

עיסקת השנה: מיקרוסופט קונה את לינקדאין

מייקרוסופט רוכשת את הרשת החברתית העסקית בסכום של 26 מיליארד דולר . ראש מחלקת האינטרנט במשרד ברנע, התראיין לתכנית הבוקר "בוקר טוב ישראל" של גל"צ ולישראל היום בנושא. בין הדברים שאמר: " אין ספק כי הרכישה של לינקדאין על ידי מייקרוסופט מדגישה את החשיבות שניתנת לרשתות חברתיות ואת הציפיה כי ניתן יהיה להפיק רווחים משמעותיים מן הרשתות הללו. כמובן, ההצלחה של הרכישה תיבחן בעיקר לאור היכולת של מייקרוסופט לבצע מונטיזציה ולמצוא דרכים נוספות ומגוונות ליצור הכנסות מן הרשת החברתית ומן המנויים ברשת””

9 ביוני, 2016

גיוס כסף ומכירת המיזם - איך לעשות את זה נכון

כבר מהיום הראשון של המיזם, היזמים הישראלים מחפשים את הדרך לאקזיט. למרבה הצער הם לא תמיד מוכנים למכירה או לגיוס כספים.

9 ביוני, 2016

על בטוח

מגזין חודש יוני של דהמרקר הוקדש לעושר בישראל ול-500 עשירי ישראל. במסגרת כתבות המגזין, התראיין מיקי ברנע בנושא של העברת הון ונכסים במשפחות בעלות ממון. 

1 ביוני, 2016

האם היתה פגיעה בפרטיות זוכי מחיר למשתכן על ידי מכירת מידע ופרטים אישיים לצד שלישי?

זוכים בפרויקט מחיר למשתכן בעפולה טוענים כי בימים האחרונים קיבלו טלפונים ומיילים מחברת ייעוץ המשכנתאות בקרה משכנתאות, אף על פי שלא נתנו את הסכמתם לכך. חוק הגנת הפרטיות מגדיר כי שימוש בפרטים אישיים במאגרי מידע וכן מסירת פרטים אלו ללא הסכמת הפרט אינה חוקית. בראיון לכלכליסט הסברנו את חומרת העניין ואמרנו כי "צריך לקבל את הסכמתו של הפרט להצעה לעסקה מסחרית".

1 ביוני, 2016

4 דברים שכדאי לדעת על הכלכלה השיתופית

בשנים האחרונות, בעיקר הודות לרשתות חברתיות ייעודיות, נולדו יותר ויותר פלטפורמות המאפשרות למשתמשיהן לייצר, להפיץ ולקיים מסחר בין משתמשים.  אין ספק שמדובר במהפכה צרכנית אשר משנה את השוק החופשי הכולל מודל עסקי שיתופי מעצים ומודל ששם דגש על הפרט וצומח באופן מהפכני עקב הנגשת המידע. 

31 במאי, 2016

האקתון לסטודנטים מבית ספר למנהל עסקים - אוניברסיטת תל אביב

עורך דין יובל לזי ועורך דין איתי גורה ליוו את האקתון של סטודנטים הלומדים תואר שני באוניברסיטת תל אביב. ההאקתון, התקיים לסטודנטים במסגרת תוכנית של התמחות בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות ובתכנית הבינלאומית עם התמחות בניהול יזמות וחדשנות.   

31 במאי, 2016

כנס היזמות השנתי

משרד ברנע נוטל חלק בכנס היזמות השנתי. הכנס, שיתקיים במשך שלושה ימים בחודש יוני, הינו שיתוף פעולה בין מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב, רמות ואוניברסיטת תל אביב. במסגרת הכנס, יתקיימו סדנאות בהשתתפות מיקי ברנע ויובל לזי  בבורסה לניירות ערך ויובל לזי ואריאלה דרייפוס ישמשו כשופטים בתחרות הסטארטאפים.