© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  הנפקות וגיוס הון

6 באוגוסט, 2023

שלדים בורסאיים: איך לבצע עסקת מיזוג בצורה נכונה

כמומחית בתחום החברות הציבוריות, עו"ד חגית רוס ממשרדנו, התראיינה לדה מרקר ודיברה על הנפקת חברות בבורסה באמצעות מיזוג עם "שלד בורסאי".

6 ביולי, 2023

מימון המונים: ד"ר צבי גבאי מתייחס לשיטת גיוס המונים בראיון לדהמרקר

ד"ר צבי גבאי, ראש מחלקת שוק הון במשרדנו, מתראיין לדהמרקר ומסביר כיצד רגולציה המפקחת על מיזמי גיוס בשיטת גיוס המונים, יכולה לסייע למשקיעים.

29 במרץ, 2022

הנפקה ראשונה – המדריך המלא

המדריך שפרסמה רשות ניירות ערך מעניק מענה ראשוני לתאגידים בדרך להנפקה ראשונה ועונה על שאלות ראשוניות חשובות ומהותיות.

8 ביולי, 2021

רשות ניירות ערך: הנחיות לשיח עם משקיעים הקודם לפרסום תשקיף

גל ההנפקות הראשוניות ממשיך לשטוף את השוק ובמסגרתו פרסמה רשות ניירות ערך עמדת סגל חדשה, הדנה ב-3 נושאים עיקריים. 

14 ביוני, 2021

גל הנפקות הולך וגובר – כיצד חברות צריכות להיערך לקראת הנפקה?

גל ההנפקות הגובר בבורסה סוחף לא מעט חברות פרטיות לשקול מעבר לחברה ציבורית. צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרדנו ולשעבר הממונה על האכיפה ברשות לניירות ערך, בראיון לדה-מרקר בו מסביר כיצד חברות ששוקלות הנפקה צריכות להתנהל מול הציבור ומול הרשויות כדי לצלוח את המהלך.

3 ביוני, 2021

העקרונות והתנאים להנפקת SPAC בישראל לפי הרשות לניירות ערך

בשנה האחרונה תחום הגיוס באמצעות חברות SPAC  - חברות ללא פעילות שנוצרו רק למטרות מיזוג - הפך לטרנד לוהט בוול סטריט. לאחרונה פרסמה רשות ניירות ערך את התנאים והעקרונות בנוגע להנפקת חברות  SPAC בדרך המסורתית, כלומר הנפקה ראשונה לציבור.

11 באוגוסט, 2020

רשות שוק הון: למפיצים עשויה להיות אחריות לנכתב בתשקיף

לראשונה, קובעת הרשות כי לגופי הפצה עשויה להיות אחריות לנכתב בתשקיף. בנייר עמדה שפורסם בסוף חודש יולי משנה הרשות את כללי משחק בענף החיתום על ידי קביעה כי מפיץ, או גוף מקורב למפיץ, הרוכש בהנפקה ניירות ערך ומוכר אותם תוך זמן קצר (שישה חודשים או פחות), ייחשב מבחינת הרשות כחתם בהנפקה ויישא באחריות לתשקיף.

25 בדצמבר, 2019

מיקי ברנע במאמר דעה בגלובס: הנפקת בורסת תל אביב - האור בקצה המנהרה?

מיקי ברנע במאמר דעה בגלובס על המהלך האחרון של הבורסה לני"ע למשיכת משקיעים חדשים עם הנפקתה בדרך של הצעת מכר ורישום מניותיה למסחר. לדבריו "הנפקה זו יכולה להיות נקודת מפנה לקראת השינוי המיוחל, שיביא להתעוררות הבורסה ושוק ההון המקומי".

9 בספטמבר, 2019

רשות ניירות ערך פועלת להקמת שוק איגוח בישראל

רשות ניירות ערך פרסמה לאחרונה מסמך להערות הציבור לקראת פרסום תזכיר חוק להסדרת תחום האיגוח בישראל. הצעד של הרשות נעשה אגב מהלך רחב יותר של יצירת איגוח בישראל, בדומה לקיים בעולם.

6 במאי, 2019

ארקטורוס תרפויטיקס בע"מ (לשעבר אלקוברה) - פרסום תשקיף בארה"ב להיפוך שרוול

ארקטורוס תרפויטיקס בע"מ, חברה ציבורית ישראלית אשר מניותיה נסחרות ב-Nasdaq בארה"ב - פרסמה בארה"ב ביום 12 באפריל 2019, תשקיף לרישום ניירות ערך למסחר והודעה על זימון אסיפה כללית (Prospectus and Proxy Statement). פרסום התשקיף הינו שלב מתקדם לקראת השלמת הליכי הסדר בין החברה לבין בעלי מניותיה.

28 באפריל, 2019

הבורסה לניירות ערך מקדמת הצעה להכנסת שחקני נוסטרו כחברי בורסה

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב פרסמה ביום 7 באפריל 2019 הצעה לתיקון תקנון הבורסה, לפיה יוסרו החסמים להצטרפותם של חברי בורסה חדשים ותתאפשר לראשונה כניסה של גופים ישראלים לחברות בבורסה גם אם הם פועלים לנוסטרו בלבד.

4 ביוני, 2018

החלטה תקדימית בבית המשפט המחוזי בתל אביב עצרה החלטה של דירקטוריון חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק מלקיים עסקת שתדלל בעלי מניות במסגרת מאבק שליטה

באחד השלבים המכריעים של מאבק שליטה בחברה ציבורית שהתנהל לאחרונה התבקש בית המשפט המחוזי לעצור עסקת השקעה בחברה, שכללה הקצאה מדללת של מניות חדשות. בית המשפט הורה על עצירת העסקה, תוך שהוא קובע כי ראוי להעביר אל החברה את הנטל להוכיח כי העסקה הינה לטובתה וכי אין לבחון את העסקה על פי "כלל שיקול הדעת העסקי", אלא בהתאם לסטנדרט ביקורת מחמיר יותר.

13 במאי, 2018

צ'ק-קאפ השלימה גיוס מהציבור בנאסד"ק

משרדנו ייצג את החתם האמריקאי, H.C. Wainwright Co., LLC, בהצעה לציבור של מניות וכתבי אופציה של חברת צ'ק-קאפ, באמצעות תשקיף בנאסד"ק. צ'ק-קאפ גייסה 20.2 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות וכתבי אופציה (warrants). חברת צ'ק-קאפ חברה בשלבי פיתוח קליני בתחום הדיאגנוסטיקה והמכשור הרפואי העוסקת בפיתוח גלולה הניתנת לבליעה דרך הפה לאיתור סרטן המעי הגס.

26 באפריל, 2018

גיוס הון בבורסה כמנוף לצמיחת התעשייה הקיבוצית

ברנע יחד עם פירמת BDO והבורסה לניירות ערך יארחו היום סמינר העוסק בהיבטים השונים של הנפקת חברות קיבוציות בבורסה.

22 באפריל, 2018

מדד חדש בבורסה לניירות ערך בתל-אביב: ת"א תעשייה

דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל אביב אישר ב-23 במרץ, 2018, השקת מדד מניות חדש בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה.

22 באפריל, 2018

החברות הקיבוציות מעדיפות לחפש השקעה של קרנות פרטיות

מיקי ברנע, השותף המנהל, התראיין לגלובס בנושא על המעבר של החברות קיבוציות מהנפקה בבורסה לחיפוש השקעה של קרנות פרייבט אקוויטי.

26 בדצמבר, 2017

מיקי ברנע בראיון סיכום שנה לגלובס על שוק ההון הישראלי

עו"ד מיקי ברנע, השותף המנהל במשרדנו, התראיין לעיתון גלובס ושוחח על האירועים הבולטים שקרו בשוק ההון בשנה האחרונה לרבות ההתעוררות בהנפקות הראשוניות בבורסה בתל אביב, פרשת בזק, ותחום ה- ICO.

13 בדצמבר, 2017

ראש הרשות לני"ע החליט לפוצץ את בועת הביטקוין

ד"ר צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרדנו, בראיונות שונים לתקשורת בעקבות דבריו של יו"ר הרשות לני"ע כי חברות שערכן מבוסס על ערך הביטקוין לא יוכנסו למדדי הבורסה עד שתמצא מסגרת רגולטורית מתאימה. לדברי צבי יש להבחין בין הכללת חברות העוסקות במסחר והשקעה במטבעות וירטואלים במדדי הבורסה לבין האפשרות כי חברות כאלה ייסחרו בבורסה.

13 בנובמבר, 2017

כנס בשיתוף התאחדות בוני הארץ והבורסה לניירות ערך

משרדנו מקיים היום כנס בשיתוף התאחדות בוני הארץ והבורסה לניירות ערך עבור חברות יזמיות מתחום המגורים וחברות תשתיות המבקשות לבצע הנפקה בבורסה. ד"ר צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרדנו ירצה על הנפקה בראי הרגולטור.

8 בנובמבר, 2017

הצעת שירותי מערכות מסחר בניירות ערך

במסגרת תיקון חדש נקבע כי לא ניתן יהיה להציע שירותי מסחר בניירות ערך באמצעות מערכת מסחר המופעלת בידי מי שאינה בעלת רישיון, כלומר מערכת שאינה מנוהלת בידי בורסה בעלת רישיון בישראל.