© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  חדלות פרעון והסדרי חוב

3 בינואר, 2024

חדלות פירעון: הטלת אחריות אישית על נושאי משרה בשל חוב שנצבר לרשם החברות

בית משפט המחוזי קבע כי יש להטיל אחריות אישית על מנהל כללי ודירקטור בחברה, לחוב שצברה החברה לרשם החברות בגין אגרות שנתיות, לאחר הפסקת פעילותה, כתוצאה מהימנעותו מנקיטת הליכים לפירוק החברה.

28 באוגוסט, 2023

חדלות פירעון: ריבוי הבקשות לקבלת הסדר חוב

עו"ד עידן מילר, מנהל תחום חדלות פירעון והבראת חברות במשרדנו, מתראיין לגלובס ומבהיר כי "מה שרואים בעיתון זה רק קצה הקרחון". לדבריו ישנם כיום הסדרי חוב שקטים שלא מתפרסמים של חברות קבלניות, הייטק, רכש בטחוני ועוד המתרחשים מתחת לפני השטח.

7 באוגוסט, 2023

ברנע: ליווי רשת "אניס" בהליך הבראה ושיקום כללי

עורכי הדין עידן מילר ולירון דהן ממשרדנו, ליוו את רשת מוצרי הטבע "אניס" בתוכנית הבראה והסדר חוב, לאחר שהרשת נקלעה לחובות של 22.9 מיליון ש"ח. במסגרת הליך זה, הגישו עוה"ד בקשה לבית המשפט המחוזי, למנות לה נאמן. בבקשה עלה כי החובות, שצברה הרשת הם בין היתר תוצאה של הרחבת הסניפים ועליית אחוז הריבית וכי הרשת פועלת כבר ליישום תוכנית ההבאה הכוללת - צמצום של סניפים הפסדיים, סגירתו של מפעל אריזה בקריית ענבים, התייעלות וצמצום ועוד. החברה מבקשת מינוי נאמן וגיבוש הסדר לחובותיה.

9 ביולי, 2023

מגבלות חדשות בנוגע להעדפת השיקום של חברה יזמית שקורסת

בפסק דין בעניין בכר נדל"ן שניתן לאחרונה, בית משפט קבע עדיפות לזכויותיהם של בעלי הזכויות, ויצר מכשול בפני מאמצי שיקום של חברות התחדשות עירונית, אשר ביחס לפרויקטים בראשית דרכם, מחויבים לקבל את הסכמתם של בעלי הזכויות. עידן מילר, מנהל תחום חדלות הפירעון והבראת חברות של המשרד, מציג את הקשיים בעקבות הפסיקה החדשה בטור דעה לגלובס.

24 במאי, 2023

הרצאה: פוזיציות ואינטרסים באירוע של חדלות פירעון

עורך דין עידן מילר מרצה היום בקורס הערכת סיכונים פיננסים בעסקים קטנים המיועד לרכזי אשראי ובנקאי עסקים של בנק דיסקונט. הקורס מתקיים במסגרת BDO האקדמיה לפיננסים ו IFI – המכון הישראלי לפיננסים.

4 במאי, 2023

פגיעה במעמדו של חיסיון משפטי: נאמן רשאי לקבל לעיונו ייעוץ משפטי שניתן לדירקטורים

בית משפט העליון קבע, כי ייעוץ משפטי שניתן לדירקטורים בוועדת ביקורת ובוועדה בלתי תלויה, לא מוגן בחיסיון עורך דין-לקוח וכי החברה (ובהתאמה, הנאמן שנכנס בנעליה) הם בעלי החיסיון ותוצריו. לפיכך, נאמן, שמונה בעקבות קריסתה של החברה, רשאי לקבל לידיו מסמכים ותכתובות שהוחלפו בין דירקטור בין עורכי הדין של החברה.

10 באפריל, 2023

הצעות מאוחרות וחדלות פרעון: עידן מילר לדה מרקר

האם היכולת להציע הצעה מאוחרת בהליכי חדלות פירעון עוזרת לנושים לקבל יותר ולנאמן לנהל הליך יסודי יותר? עידן מילר מפרט על הצדדים הבעייתיים של הצעות רכישה מאוחרות.

2 בפברואר, 2023

החבויות והחשיפה לתביעות מצד נאמן חדלות הפירעון שמונה לקבלני נדלן ותשתיות אשר קורסים

לאחרונה חלה עלייה באירועי קריסה של חברות ביצוע קבלניות הפועלות בשוק הנדלן והתשתיות. קריסת קבלן משפיעה לא רק על נושיו, אלא גם על מזמינת העבודות בפרויקט. עו"ד עידן מילר בטור דעה מסביר האם חוק חדלות פירעון מונע צמצום נזקים מצדה של מזמינת עבודות?

23 בנובמבר, 2022

ייצוג בעלי מניות בסכסוך בחברת פאוורמט

ייצוג בעלי מניות בסכסוך בחברת הסטארט-אפ פאוורמט, אשר הייתה בין הראשונות שפיתחו טכנולוגיית טעינה אלחוטית. החברה מחזיקה בלמעלה מ- 145 פטנטים, נחשבה לשחקנית משמעותית בשוק וחתמה על עסקאות בהיקף גדול עם חברות בינלאומיות. 

27 ביולי, 2022

ברנע: ייצוג חברות סייבר מקבוצת אביליטי במסגרת בקשה למתן צו פתיחת הליכים מטעמן

עורכי הדין: זוהר לנדה ולירון דהן ממשרדנו, הגישו בקשה למתן צו פתיחת הליכים ולהפעלה זמנית בשם חברות חברות סייבר מקבוצת אביליטי, אשר חובותיהן נאמדים בסך של כ-150 מיליון ₪

13 בפברואר, 2022

לא לעולם חוסן – פסיקה חדשה צפויה לצמצם את היקף ההגנה המשפטית שניתנה למנהלים ולחברי הדירקטוריון

אחרי שהתביעה נגדם סולקה בעבר על הסף, בפסיקה חדשה הפך בית המשפט העליון את ההחלטה והתיר ניהול תביעה מצד מפרקי חברה שקרסה כנגד נושאי המשרה, הדירקטורים ורואי החשבון המבקרים של החברה, בטענה להעדר פיקוח שהוביל לקריסה. משמעות הפסיקה החדשה היא כי "כלל שיקול הדעת העסקי" לא יפורש עוד ככזה שנותן הגנה אוטומטית למנהלים, ואלה ייאלצו לנהל הליכים משפטיים ממושכים, על מנת להוכיח את זכאותם להגנה משפטית.

25 באוגוסט, 2020

פסיקה חדשה צפויה לצמצם אחריות של מנהלים בעקבות קריסת חברות

בפסק דין חשוב שניתן בימים האחרונים, דחה השופט כבוב תביעת ענק בסך 120 מיליון שקל, שהגישו מפרקי חברת חבס השקעות כנגד מי שניהלו את החברה. התביעה הופנתה כנגד נושאי משרה ובעלי השליטה בחברה, ובין היתר נטען בה כי החברה נוהלה בדרך רשלנית ובלתי זהירה, תוך נטילת סיכונים בלתי סבירים, שהובילו אותה בסופו של יום לקריסתה ולהליכי פירוק. עורך דין אייל נחשון  בטור דעה על השלכות פסק הדין.

19 באפריל, 2020

הבימה - ההצגה חייבת להמשך?

משרדנו מייצג את דירקטוריון והנהלת הבימה, התאטרון הלאומי של ישראל בסכסוך נגד נאמני הבימה בקשר לחובות התיאטרון.

29 במרץ, 2020

מאמר: גלגל הצלה לשוק האג"ח - הסדרי דחייה על קרן וריבית; ככה יהיו פחות הסדרי חוב

משבר הקורונה משפיע על שוקי ההון, הן על שערי המניות והן על מחירי ותשואות אגרות החוב הקונצרניות. זוהר לנדה במאמר בביזפורטל מסביר כי על רשות ניירות ערך ליצור מנגנון של "מסלול מהיר" שיאפשר לחברות לבחור להיכלל בהסדר דחייה בכפוף לקריטריונים.

19 במרץ, 2020

אפקט הקורונה: השווקים נסגרו בפני רוב החברות - האם גל ענק של הסדרי חוב בדרך?

מיקי ברנע בראיון לגלובס בנוגע לאפקט הקורונה גם על שוק איגרות החוב, הממשלתיות והקונצרניות.

16 במרץ, 2020

כלים חדשים לעסקים להתמודדות עם קושי תזרימי בשל המיתון הכלכלי עקב נגיף הקורונה

השינויים החוקיים האחרונים נותנים בידי עסקים כלים שלא היו קודם לכן להתמודד עם הקשיים התזרימיים בתקופה זו של משבר הקורונה.

2 בינואר, 2019

אחריות נושא משרה ובעל תפקיד בתאגיד הנמצא בחדלות פירעון

חלק ח' לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי עוסק באחריות נושאי משרה ובעלי תפקיד. החידוש העיקרי בעניין זה בחוק, הוא שמעבר לאחריות כלפי התאגיד, שקיימת עוד קודם לכניסתו לתוקף של החוק, כמו: חובת האמונים וחובת הזהירות, על נושאי המשרה ובעלי התפקיד בתאגיד תוטל גם אחריות מיוחדת בגין התקופה שקדמה לכניסתו הרשמית של התאגיד להליכי חדלות פירעון.

5 ביוני, 2018

משרד המשפטים מבקש להעניק סמכות מנהלית לרשם החברות למחוק חברה ממרשם החברות

לאחרונה פרסם משרד המשפטים תזכיר לתיקון חוק החברות, שעניינו מחיקה מנהלית של חברה ממרשם החברות. מטרת התיקון היא להסמיך את הרשם לבצע מחיקה מנהלית של חברה ממרשם החברות.

2 במאי, 2018

הקונה יידרש לשלם היטל השבחה במקרה שהמוכר אינו יכול לשלמו בעקבות הליכי חדלות פירעון

כאשר נמכר נכס מקרקעין לפני שהמוכר נכנס להליכי פשיטת רגל, והיטל ההשבחה לא שולם על ידי המוכר - הוועדה המקומית אינה חייבת להעניק לקונה אישור לצורך רישום הנכס על שמו ולפיכך, יידרש הקונה לשאת בו. זאת לפי פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט העליון.

8 במרץ, 2018

רפורמה בדיני חדלות הפירעון

לאחרונה, אושר בכנסת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמטרתו לעדכן את הדין החל כיום בישראל בתחום חדלות הפירעון. החוק יכנס לתוקפו בעוד כשנה וחצי.