© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

בית הדין הארצי לעבודה קובע: משקיעים אינם מעסיקים

לאחרונה ניתן פסק דין של בית הדין הארצי לעבודה העוסק בטענת "הרמת מסך ההתאגדות" בסכסוך בין שתי קבוצות בעלי מניות בחברה. פסק הדין לא אפשר את ניהול התביעה נגד בעלי המניות, והותיר את בירור התביעה כנגד המעסיקה (החברה) בלבד.

 

בעקבות סכסוך בין בעלי מניות, מנכ"ל לשעבר בחברה, שהוא גם מייסד החברה ובעל מניות בה, הגיש תביעה נגד החברה (המעסיקה בפועל) ונגד המשקיעים (בעלי המניות האחרים). בין היתר, המנכ"ל העלה טענות שונות, ובכלל זה טען כי פוטר שלא כדין. במקביל להליך שפתח בבית הדין לעבודה, המנכ"ל הגיש תביעה דומה ומקבילה בבית המשפט המחוזי, שם עדיין מתבררות טענותיו.

 

פסיקת בית הדין הארצי לעבודה

 

לפי בית הדין המנכ"ל לא יכול לצרף לתביעתו בבית הדין לעבודה את המשקיעים (בעלי המניות האחרים) כיוון שהם לא היו מעורבים בניהול השוטף של החברה.

 

מדיניות בתי הדין לעבודה ככלל היא בירור ופתרון המחלוקת בין הצדדים. סילוק תביעה על הסף אינו צעד שגרתי בבית הדין לעבודה. אולם, במקרה זה עיקר טענות המנכ"ל הופנו כלפי המשקיעים ונגעו לאופן התנהלותם כלפיו כבעל מניות בחברה. בית הדין קבע כי בירור טענות שכאלה אינם מצויים בסמכותו. עוד הוסיף וקבע, כי ממילא אין בטענות המנכ"ל לגבי פעולות המשקיעים כלפיו כדי להצדיק את "הרמת מסך ההתאגדות".

 

עוד פסק בית הדין כי הטענות שהועלו זהות לטענות בהליך המקביל המתנהל בבית המשפט המחוזי. טענות מקבילות שכאלה עלולות להוביל לפסיקות סותרות. משכך, נכון לבררן בהליך בבית המשפט המחוזי.

 

כמו כן, בית הדין הארצי הוסיף כי ההחלטה הלא שגרתית לסלק את התביעה מקבלת משנה תוקף הואיל והמנכ"ל מחזיק ב-45% ממניות החברה, בעוד המשקיעים מחזיקים ב-10% ממניות החברה בלבד.

 

***

משרד עורכי דין ברנע ג'פה לנדה עומד לרשותכם בשאלות נוספות בנושא ליטיגציה של דיני עבודה ונושאים אחרים. 

 

תגיות: בית הדין הארצי לעבודה