© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

הסכם מסגרת חדש לעובדי המגזר הציבורי

לאחרונה פורסם בתקשורת כי משרד האוצר וההסתדרות העובדים החדשה הגיעו להבנות בנוגע להסכם המסגרת במגזר הציבורי לשנים 2020–2027. הסכם זה טרם נחתם וטרם פורסם לציבור. יחד עם זאת, עיקרי ההסכמות פורסמו על ידי הצדדים במשא ומתן.

 

עיקרי ההסכמות

 

  • כבר במשכורת חודש אפריל 2023, יקבלו חלק ניכר מעובדי המגזר הציבורי מענק חד-פעמי מיוחד בגובה 6,000 ש"ח (ברוטו).
  • הוסכם על מתן תוספת שכר לכלל עובדי המגזר הציבורי בשיעור כולל של 11%. תוספת השכר תורכב מתוספת שקלית אחידה בגובה 500 ש"ח ומתוספת שכר אחוזית שתינתן במספר פעימות מצטברות של 6%.
  • הוסכם על קיצור שבוע העבודה בשעתיים. כזכור, שבוע העבודה במשק עומד על 42 שעות שבועיות. ההסכמות בין משרד האוצר להסתדרות יחולו בדיעבד, כך שהחל מינואר 2023 יקוצר שבוע העבודה בשעה אחת. בנוסף, הוסכם על קיצור שבוע העבודה בשעה נוספת וזאת החל מינואר 2025. בהתאמה, בסוף התהליך שבוע העבודה במגזר הציבורי צפוי לעמוד על 40 שעות שבועיות.
  • בגופים בהם נהוגה חופשה מרוכזת בחול המועד פסח, יינתן באופן חד פעמי השנה חצי יום חופש באסרו חג פסח (מימונה) על-חשבון המעסיק.
  • תוקצה מסגרת עלות מוגדלת למגזרים שונים בשלטון המקומי לצרכים שונים בגובה 3% (מתוך השווי הכולל של עלות הסכם המסגרת). מסגרת העלות תאפשר מתן מענה לאוכלוסיות ומגזרים ייעודיים דוגמת עובדי המינהל והמשק בבתי החולים ובקופות החולים, לרבות עובדות ועובדים סוציאליים, פסיכולוגים, אחיות, רנטגנאים, עובדי בתי חולים פסיכיאטריים ועוד.

 

הסכם הסייעות

 

במסגרת ההבנות סוכם על קידום משמעותי בשכר ההתחלתי של תומכת חינוך בכיתות הגן ובבתי הספר (הסייעות) כך שיעמוד על 7,200 ש"ח לחודש לסייעת חדשה.

שכרה ההתחלתי של סייעת בחינוך המיוחד הקשה יעמוד של 8,000 ש"ח לחודש ושכרה ההתחלתי של סייעת משלבת צמודה לילד יעמוד על 7,000 ש"ח לחודש.  

בנוסף, ההסכם ייצר מבנה שכר פשוט ומובן עם דגש על פיתוח מקצועי וקידום הסייעות, זאת על-ידי השתלמויות והכשרות אשר בגינן יזכו לתוספת רמה מקצועית של עד 1,600 ש"ח.

כמו כן, כל סייעת תהיה זכאית לתגמול בגין התמדה בעבודה בסכומים משתנים, בהתאם להתמדה הפרטנית של כל אחת מהן.

על פי ההסכמות, גם הסייעות יזכו למענק החד-פעמי של 6,000 ש"ח, כמו יתר עובדי המגזר הציבורי.

 

 

חשוב לזכור

 

כאמור, למיטב בדיקתנו, על אף הפרסומים, הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי טרם נחתם ופורסם לציבור. עדכון זה מבוסס על הפרסומים של הצדדים לו. לפיכך, כל האמור מעלה הוא בגדר הסכמות שטרם גובשו לכדי הסכם מחייב ויש לראותן כמידע בלבד.

 

***

 

משרד עורכי דין ברנע ג'פה לנדה עומד לרשותכם לייעוץ בנושא זה ובכלל סוגיות דיני העבודה.

ליאור גירשביץ הוא עו"ד במחלקת דיני עבודה במשרד.

תגיות: הסתדרות העובדים החדשה | מגזר ציבורי