© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

מניעה וטיפול באירועי הטרדה מינית במחלקות סיעודיות בבתי דיור מוגן

לאחרונה פורסם חוזר מנכ"ל משרד הבריאות בנושא מניעה וטיפול באירועי הטרדה מינית על ידי איש צוות רפואי. ההנחיות של חוזר זה חלות גם על מחלקות סיעודיות בבתי דיור מוגן.

 

החוזר כולל רגולציה חדשה של הנושא החלה על מוסדות רפואיים ברישוי ובפיקוח משרד הבריאות. בין היתר, החוזר כולל הנחיות חדשות לצעדים אופרטיביים שיש לבצע בלוח זמנים נתון.

 

בראש ובראשונה, החוזר מטיל חובה לקבוע תכנית מותאמת למניעת הטרדה ופגיעה מינית, בהתאם לחוק ולחוזר זה, לא יאוחר מחצי שנה מיום פרסום החוזר, כלומר עד ליום 21.6.23.

 

החוזר כולל חובות ספציפיות ומתווה עקרונות להתנהלות בנושאים הבאים:

 

  • מניעת הטרדות מיניות.
  • טיפול בתלונה על הטרדה או פגיעה מינית במוסדות רפואיים.
  • חובת דיווח ליועץ המשפטי לממשלה.

 

בין היתר, החוזר מורה על בניית תכנית עבודה לשם מניעת אירועי הטרדה מינית, קיום הכשרות והדרכות, דיווח והגשת תלונה לממונה ארצית ועוד. בנוסף, החוזר קובע דגשים לעקרונות הטיפול בתלונה בדבר הטרדה או פגיעה מינית (לרבות משך בירור התלונה, פרסום לוחות הזמנים לטיפול, הרחקת הנילון מהמתלונן ועוד). החוזר קובע גם דגשים לטיפול בתלונות במוסדות רפואיים שאינם ממשלתיים, ובכלל זה מורה כי ממצאי ומסקנות בירור התלונה יימסרו למתלונן ולנילון, כולל דיווח על הממצאים לממונה ארצית על הטיפול, ובהתייחס לעבירה של הטרדה או פגיעה מינית שדינה מאסר של שלוש שנים ומעלה – גם ליועץ המשפטי לממשלה.

 

***

 

מחלקת דיני עבודה בברנע ג'פה לנדה עומדת לרשותכם כדי לסייע בקביעת נהלי עבודה בהתאמה לחוזר ולענות על שאלות העולות ממנו.

 

עו"ד נטע ברומברג היא ראש מחלקת דיני עבודה בברנע ג'פה לנדה.

 

גליה שחר היא עו"ד במחלקת דיני עבודה במשרד.

תגיות: הטרדה מינית | משרד הבריאות