© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

צו הרחבה חדש משפר את תנאי העסקתם של עובדי השמירה והאבטחה

צו הרחבה המשפר את תנאי העסקתם של עובדי השמירה והאבטחה נכנס לתוקף בספטמבר האחרון. צו ההרחבה מרחיב את הוראותיו של ההסכם הקיבוצי הכללי בענף השמירה והאבטחה.

 

האם צו ההרחבה רלוונטי למי שאינו חברת שמירה ואבטחה?

 

כן. היכרות עם הוראות צו ההרחבה חשובה גם לחברות המזמינות שירותי שמירה ואבטחה מחברות שירותים בתחום. מזמיני השירות נדרשים לעמוד בהוראות חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה. לפיכך, חברות המזמינות שירותי שמירה ואבטחה נדרשות לעדכן את ההסכמים עם חברות שירותי שמירה ואבטחה על פי האמור בצו ההרחבה החדש.

 

מהם תנאי ההעסקה המעודכנים לעובדי שמירה ואבטחה?

 

1. עדכון שכר ענפי מינימלי – על פי צו ההרחבה, שכר המינימום של עובד שמירה ואבטחה עומד על 110% עד 160% משכר המינימום במשק (כפי שיתעדכן מעת לעת), בהתאם להכשרת העובד ותפקידו. לפיכך, עובד שעתי בענף השמירה והאבטחה זכאי לתעריף שעתי מינימלי בסך 32.03 ש"ח. עובד חודשי המועסק במשרה מלאה זכאי לשכר חודשי מינימאלי בסך 5,830 ש"ח.

 

2. הפקדות לקרן השתלמות – חרף השינוי בשכר הענפי המינימלי, הפרשות בגין קרן השתלמות מבוצעות על בסיס שכר מינימום במשק על פי דין (29.12 ₪, נכון להיום) בתוספת דמי הבראה (בגין שכר של עד 182 שעות בחודש).

 

3. עדכון גובה השי לחג – על פי צו ההרחבה גובה השי לחגים עודכן לסך של 250 ש"ח לכל חג (ראש השנה ופסח). יחד עם זאת, חשוב לציין כי בצו הרחבה קודם בענף השמירה והאבטחה נקבע שגובה השי לחג לעובדי שמירה ואבטחה, יעודכן בהתאם לחוזרי נציבות שירות המדינה (גם במגזר הפרטי). לפיכך, גובה השי לחג נכון להיום עומד על 300 ש"ח לכל חג.

 

4. הגדרת תחום המנוחה השבועית בענף – המנוחה השבועית לעובד בענף מוגדרת בתחום של 36 שעות שבין השעה 16:00 ביום שישי ועד לשעה 04:00 ביום ראשון. כל שעת עבודה בתחום שעות המנוחה השבועית, מזכה את העובד בגמול עבודה במנוחה שבועית. יש להפקיד בעבור הגמול הנ"ל להסדר פנסיוני.

 

***

 

מחלקת דיני עבודה במשרד עומדת לרשותכם בכל שאלה בנושא זה, ובנושאים נוספים.

 

תגיות: דיני עבודה