© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

היתרי בנייה שניתנו בניגוד לעמדת הדרג המקצועי זקוקים לנימוק מספק

ועדת הערר המחוזית בתל אביב, ביטלה את החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה בת-ים, למתן היתר בניה לפרויקט מסוג תמ"א 38/2, לאחר שהתקבלה בניגוד לעמדתה של מהנדסת העיר.

 

ועדת הערר קבעה כי החלטת הוועדה המקומית, שהתקבלה בניגוד לעמדת אנשי המקצוע ומהנדסת העיר, לא היתה מנומקת ולא הצדיקה את סטייתה מעמדת הדרג המקצועי, קבע כי האזור לא ערוך להקמת יחידות דיור נוספות.

 

הוועדה המחוזית קבעה כי על הוועדה המקומית, כעל כל רשות מנהלית, חלה חובה לנמק את ההחלטה הסותרת את עמדת אנשי המקצוע, תוך התייחסות לשאלה מדוע עמדתה עדיפה ביחס לעמדת הדרג המקצועי. בכך הדגישה ועדת הערר, כי על-אף שהוועדה המקומית אינה מחוייבת לקבל את עמדת הדרג המקצועי, סטייה מדעתו צריכה להיות מבוססת על מסמכים מקצועיים או קונקרטיים ובכל מקרה אינה צריכה להיות דבר שבשגרה.

 

ועדת הערר התייחסה למקרקעין עליהם עתיד להיבנות הפרויקט, אימצה את עמדתה של מהנדסת העיר וקבעה כי התנהלות הוועדה המקומית הינה התנהלות לא אחראית וזאת נוכח העובדה כי באזור הסמוך לבקשה, אושרו זה מכבר כ-900 יחידות דיור חדשות וכי אישורן של יחידות דיור נוספות, ללא הסתכלות תכנונית עתידית, אינה אחראית ובלתי מחושבת. 

 

עוד הדגישה ועדת הערר כי על ועדות התכנון המקומיות לפעול בשיקול דעת רוחבי בקשר לאישור בקשות על-פי סעיף 22 לתמ"א 38 שכותרתו – "שמירת זכות הוועדה המקומית לסרב לתת היתר" זאת מטעמים תכנוניים, אדריכליים, נופיים, כושר נשיאה של תשתיות תוך הסתכלות על הפרספקטיבה התכנונית המקיפה וההשלכה הסביבתית רחוקת הטווח.  

 

גישת הועדה לאורך הערר הינה "ראיה תכנונית רוחבית" והעדפת תכנון מקיף תוך מתן פתרונות תשתיתיים לעיר בנושאי חניה, דיור ציבורי, שצ"פים, בריאות, חינוך ויתר צרכי המגורים העירוניים.

 

***

 

מחלקת התחדשות עירונית בברנע ג'פה לנדה תשמח לעמוד לרשותכם בשאלות הקשורות במיזמי התחדשות עירונית לסוגיהן השונים. 

 

 

תגיות: ועדות בנייה | תמ"א 38