© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

הרגולטורים בארצות הברית מקדמים שקיפות ויציבות של קרנות גידור וקרנות פרטיות אחרות

בתחילת החודש ה-CFTC (רשות אכיפה אמריקאית המפקחת על שוק הנגזרים) וה-SEC הודיעו על כללי גילוי חדשים שיחולו על קרנות גידור ועל מנהלי קרנות פרטיות אחרות במטרה לקדם את יציבותן ואת שקיפותן. מטרת הכללים לשפר את יכולתם של הרגולטורים האמריקאים לפקח על שוק הקרנות הפרטיות שצמח בשנים האחרונות ומנהל כ-26 טריליון דולר.

עיקרי הרגולציה

הכללים החדשים יתקנו את טופס PF – טופס הגילוי הרבעוני החל משנת 2011 על קרנות פרטיות – וייכנסו לתוקף שנה לאחר הפרסום שלהם ברשומות הפדרליות. הגילויים החדשים שהכללים ידרשו יימסרו בסודיות לרגולטורים ויחולו על מנהלי קרנות גידור הרשומים אצל ה-SEC אשר מנהלים לפחות 500 מיליון דולר ועל מנהלי קרנות הרשומים ב- CFTC כ-"commodity pool operator" וכ-"commodity trading adviser".

 

במסגרת הכללים החדשים יחויבו מנהלי קרנות הגידור הגדולות לחשוף מידע על הפעילויות ועל האסטרטגיות שלהם ולספק פרטים נוספים על ההשקעות שלהם, בין היתר לגבי:

  • המדינות והתעשיות בהן הן מושקעות, חשיפות מינוף, חשיפות ל"צדדים שכנגד" (הסיכון שהצד הנגדי לעסקה פיננסית לא יעמוד בהתחייבויותיו), חשיפה למטבע חוץ, סיכוני סליקה, נזילות וכן מדדי סיכון אחרים.
  • חובות גילוי ביחס למבנים התאגידיים המורכבים של קרנות הגידור, מבנים בהם קרנות משלבות כספים של משקיעים אמריקאיים ומשקיעים מחוץ לארה"ב ב"קרן מאסטר" בודדת באמצעות שימוש ב"קרנות מזינות" ייעודיות שונות.

השלכות הרגולציה

בשוק הפרטי נחלקו הדעות ביחס לכללים החדשים. מחד, נטען כי מדובר ברגולציה סבירה משום שבשל היקפן הגדול של קרנות אלו אי יציבות בהן עלולה להשפיע על כל השוק. מאידך, נציגי קרנות הגידור טוענים שחובות הגילוי החדשות לא רק שלא יסייעו לרגולטורים במשימתם, אלא יפגעו ביכולת הרגולטורים לנטר סיכונים מערכתיים במערת הפיננסית האמריקאית בשל ריבוי מידע מבלבל ולא ענייני.

 

הרגולציה החדשה מציבה אתגרים חדשים לתעשיית הקרנות, כאשר מטרתה העיקרית היא לשפר את השקיפות ולהבטיח את יציבות השוק הפיננסי. עם זאת, התנגדות מצד מנהלי הקרנות מעלה שאלות לגבי אפקטיביות הכללים החדשים והשפעתם על יכולת הרגולטורים לנטר סיכונים מערכתיים באופן יעיל. חשוב גם לראות איך הרגולציה החדשה הזו תשפיע ותהיה מושפעת מהרגולציה החדשה יחסית של ה-SEC  המכונה כללי ה-"private fund adviser".

 

***

עו"ד רועי אנגל, מוביל תחום הקרנות בברנע ג'פה לנדה, ישמח לעמוד לרשותכם בסוגיות הקשורות ברגולציה החדשה, ובשאלות אחרות.

תגיות: קרנות גידור | רגולציה