© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  תביעות נגזרות

21 בספטמבר, 2023

תביעות נגזרות וועדות בלתי תלויות: הרצאה של אייל נחשון בוובינר של איגוד החברות הציבוריות

בעקבות פרסום טיוטת תקנות החברות, אייל נחשון, שותף במחלקת הליטיגציה במשרדנו, הוזמן להשתתף בוובינר של איגוד החברות הציבוריות אשר דן בנושא. בהרצאתו, התייחס אייל לטיוטות התקנות בראי הליטיגציה.

4 בינואר, 2023

ברנע: ייצוג הפניקס ומור בסכסוך מול קרן מגוריט

משרדנו ממשיך לייצג את הגופים המוסדיים הפניקס ומור, בקשר לסכסוך הנוגע להתנהלותה - שלא כדין - של חברת מגוריט ישראל בע"מ (בה מהווים שני הגופים המוסדיים בעלי מניות). לטענת הפניקס ומור, קרן הריט אישרה - בניגוד להוראות הדין - את הארכת ההסכם עם חברת הניהול (חברת ריט אינדקס ניהול בע"מ) באופן שמהווה פגיעה בחברה עצמה (וכתוצאה מכך גם בבעלי המניות שלה). החברה גם נמנעה מלהעביר מסמכים שנדרשו על-ידי הפניקס ומור בהקשר זה, וגררה רגליים בניסיון להתחמק מקיום דיון ושיח אופרטיבי בסוגיה שיהיה בו כדי להביא לפתרון שייטיב עם החברה ובעלי מניותיה כולם. בשבוע האחרון שלחו עורכי הדין זוהר לנדה ועדי שהם מכתב ובו הבהירו למגוריט, כי בכוונת הפניקס ומור לעמוד על זכויותיהן, לרבות באמצעות הליך של הגשת תביעה נגזרת כנגד החברה וגורמים נוספים, וביקשו לראות במכתבם זה כפנייה מוקדמת לפני הגשת תביעה נגזרת.

7 באוגוסט, 2022

ברנע: ייצוג קופות הגמל- הפניקס ומור בהתנהלותם אל מול מגוריט

אקטיביזם של בעלי מניות מוסדיים - הפניקס ומור קופות גמל, שניים משלושת הגופים המוסדיים במגוריט ישראל, קרן השקעות במקרקעין למגורים הנסחרת בבורסה בתל אביב, שלחו לחברה מכתב לגילוי מסמכים כשלב לפני הגשת תביעה נגזרת נגדה, בו נטען כי קרן הריט האריכה את ההסכם של חברת הניהול במגוריט לתקופה של שבע שנים - ללא אישור של בעלי המניות ובניגוד לחוק החברות. עורכי הדין זוהר לנדה, עדי שהם וצופיה שינפלד מייצגים את הפניקס ומור בהתנהלותם אל מול מגוריט.

4 בספטמבר, 2018

אקטיביזם של בעלי מניות – מקרי בוחן בישראל

משרדנו יחד עם ארגון היועצים המשפטיים ארח היום סמינר בנושא אקטיביזם של בעלי מניות.  מיקי ברנע בחן כיצד באה לידי ביטוי פעילות אקטיביסטית בחברות ישראליות. במסגרת הסמינר הציגו גם אלחנן מעוז, מייסד קרן אוורסט וסטיב ולוסקי ממשרד Olshan Frome Wolosky LLP.

4 ביוני, 2018

החלטה תקדימית בבית המשפט המחוזי בתל אביב עצרה החלטה של דירקטוריון חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק מלקיים עסקת שתדלל בעלי מניות במסגרת מאבק שליטה

באחד השלבים המכריעים של מאבק שליטה בחברה ציבורית שהתנהל לאחרונה התבקש בית המשפט המחוזי לעצור עסקת השקעה בחברה, שכללה הקצאה מדללת של מניות חדשות. בית המשפט הורה על עצירת העסקה, תוך שהוא קובע כי ראוי להעביר אל החברה את הנטל להוכיח כי העסקה הינה לטובתה וכי אין לבחון את העסקה על פי "כלל שיקול הדעת העסקי", אלא בהתאם לסטנדרט ביקורת מחמיר יותר.

22 במאי, 2018

החלטה תקדימית של בית משפט עצרה עסקה בין שתי חברות אמריקאיות

בית המשפט החליט לעצור עסקת השקעה נוספת בחברת ארקטורוס, וזאת עד לבירור תביעתו של ג'ו פיין, מייסד החברה, הנוגעת לביטול פיטוריו כמנכ"ל. החלטה זו התקבלה למרות שמדובר בחברה המתנהלת בארה"ב עם הנהלה אמריקאית.

29 באפריל, 2018

פסק דין תקדימי: 'כלל שיקול הדעת העסקי' חל גם על החלטת הדירקטוריון בהגשת תביעה נגזרת

לראשונה, קבע בית המשפט העליון, כי יש להחיל את כלל "שיקול הדעת העסקי" גם על דירקטוריון החברה בבואו להחליט האם להגיש או לא להגיש תביעה נגזרת.

7 באוגוסט, 2017

פסק דין תקדימי- לחברה זכות עמידה עצמאית בשלב ניהול תביעה נגזרת

בצעד תקדימי, קבע בעת המשפט העליון, כי יש להכיר במעמדה הנפרד והעצמאי של חברה, גם לאחר אישור בקשה לתביעה נגזרת.

25 במאי, 2017

אספרסו קלאב מבקשת הגדלת הוצאות המשפט לסכום של חצי מיליון שקל

לאחר דחיית תביעת נספרסו ונסטלה נגד אספרסו קלאב בעניין הקמפיין שבו הוצג כפיל של הפרזנטור ג'ורג' קלוני, חברת אספרסו קלאב, המיוצגת על ידי משרדנו, הגישה הבוקר ערעור. הערעור הינו ביחס לסכום ההוצאות שקבע בית המשפט המחוזי, בטענה כי סכום ההוצאות אינו סביר ביחס להוצאות בפועל.

2 במרץ, 2017

התערבות שיפוטית בשיקול הדעת העסקי של תאגיד

עו"ד זוהר לנדה ועו"ד גילי כהן ארזי ממחלקת הליטיגציה במשרד ברנע במאמר למדריך הדירוג המשפטי היוקרתי Chambers and Partners,  על המגמות האחרונות בפסיקה הישראלית המצביעים על שינוי אפשרי בגישת בתי המשפט בהתערבות שיפוטית בשיקול הדעת העסקי של תאגיד.