Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186

Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186
© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  תכנון ובנייה ורישום מקרקעין

18 באפריל, 2021

תוכניות בנייה: זכות התנגדות

פרסום תוכניות בנייה רחבות היקף מעורר לא פעם התנגדויות של תושבי הסביבה. ידיעות אחרונות פרסמו בסוף השבוע כתבה מקיפה על נושא ההתנגדות. אז איך יודעים על הגשת תוכנית? ואיך מגישים? התשובות בכתבה.

1 בנובמבר, 2020

בית המשפט העליון: אי תשלום פיצויים בגין הפקעה אינו מעכב תפיסת חזקה במקרקעין

תושבי שכונת כפר שלם, סירבו לפנות את הקרקע לטובת פרויקט הרכבת הקלה, ולמסור את החזקה ללא קבלת פיצוי. זאת למרות שכבר בשנת 2017 פורסמה הודעה בדבר פינוי הקרקע.  בהתאם לה,  נתיבי תחבורה עירונית להסעת המונים מונתה כגוף המורשה לעשות שימוש בסמכויותיו לפי פקודת הקרקעות ובכלל זה לתפוס חזקה בלעדית במקרקעין.

1 בנובמבר, 2020

הפקעות קרקעות: לא ניתן לסגת מהבטחה לפיצויים

בית המשפט המחוזי דן לאחרונה בסכסוך בין תובעים, אשר המדינה הפקיעה קרקע השייכת לאביהם בשנת 1976 ולטענתם המינהל הפר את ההבטחה שניתנה להם שנתיים אחרי, לפיצוי קרקע במקום אחר.  התובעים דרשו לחייב את המדינה להחזיר לבעלותם את הקרקע או לחילופין לחייב את המדינה בתשלום מלוא הפיצויים בגין הפקעת הקרקע.

29 באוקטובר, 2020

בית המשפט: לא ניתן לצופף אוכלוסיות רק בשכונות מוחלשות

בית משפט המחוזי דחה לאחרונה את טענת תושבי רמת השרון כי יש לשמור על ייחודה כעיר מושבה ולא לאפשר בנייה רוויה. תושבי רמת השרון, העירייה והועדה המקומית לתכנון ובנייה עתרו כנגד תוכנית "שכונת שתיל רמת השרון". במסגרת התכנית אמורות להבנות 285 יחידות דיור על שטח אשר יעודו ישונה מקרקע חקלאית לקרקע למגורים. 

26 במרץ, 2020

המשך פעילות מוסדות תכנון ארציים ומחוזיים

הצעה של מנהל התכנון להמשך קיום דיונים מסוימים במוסדות התכנון בעת המשבר באמצעות "חיבור מרחוק".

26 במרץ, 2020

עדכון על פעילות אגף רישוי ופיקוח של עיריית תל אביב

להלן עדכון על אופי הפעילות באגף רישוי ופיקוח של עיריית תל אביב.

26 במרץ, 2020

דחיית מועדים בענייני תכנון ובנייה ותנאים למתן תעודת גמר

אושרו תקנות לשעת חירום המורות על הקפאת לוח הזמנים שנקבע בחוק התכנון והבניה ובחוק לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור וניתן שיקול דעת בהקלה על הוצאת תעודת גמר.

16 באוקטובר, 2019

בג"צ מבהיר בפסק דין נוסף את סמכותו להתערב בהחלטות של רשויות התכנון

בית המשפט העליון דחה לאחרונה את עתירתו של ארגון עמק שווה, שהגיש התנגדות לשינוי בייעוד הקרקע באתר הארכיאולוגי "תל שילה" לועדה להתנגדויות של מועצת התכנון העליונה. בית המשפט בחן את התכנית והליך קבלתה והאם קיימים פגמים המצדיקים את ביטולה. 

19 בפברואר, 2019

עו"ד אריאל נדלר בפייסבוק Live של גלובס

עו"ד אריאל נדלר התראיין אצל גיא ליברמן, עורך מדור הנדל"ן בעיתון גלובס, על היוזמה של מנכ"לית מינהל התכנון לבטל את הקלות הבנייה.

19 בפברואר, 2019

מינהל התכנון יביא את החוק לביטול תוספות הבנייה לאישור הממשלה הבאה

עו"ד אריאל נדלר לכלכליסט בעקבות היוזמה של מינהל התכנון להביא לאישור הממשלה את ההצעה לביטול הקלות הבנייה.

3 בינואר, 2017

הדרישה לחתימת כתבי שיפוי ע"י ועדות התכנון אינה חוקית

בית המשפט העליון בראשותו של כב' השופט יורם דנציגר קבע בפסק דין שניתן בדצמבר, כי הדרישה לחתימת כתבי שיפוי על ידי וועדות התכנון אינה חוקית (פרחי ביקל בע"מ נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה - ראשון לציון).