© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

יפוי כח אינו מתיר לעו"ד לחתום על הסכם התחדשות עירונית

בעל מספר דירות בתל אביב מסר לעורכי דין שני ייפוי כוח לצורך קידום פרויקט בבניינו. ייפוי הכוח הראשון ניתן לניהול משא ומתן מול חברות נדל”ן לביצוע הפרויקט, ואילו האחר ניתן כייפוי כוח בלתי חוזר, אשר במסגרתו ניתנה לעורכי הדין הרשאה לפעול לקידום ענייני הפרויקט לאחר שייחתם הסכם התמ”א.

 

מכוח ייפוי הכוח לניהול משא ומתן, חתמו עורכי הדין, בשם בעל הדירה על מסמך כוונות (נון-שופ). במסגרת מסמך הכוונות ניתנה התחייבות לחברת נדל”ן למשא ומתן בלעדי לפרק זמן של חצי שנה. לאחר שהצדדים גיבשו נוסח של הסכם תמ”א, חתמו עורכי הדין על ההסכם בשם הבעלים מכוח ייפויי-הכוח שניתנו להם.

 

לאחר חתימת ההסכם טען הבעלים כי ההסכם נחתם בחריגה מהרשאה, שכן ייפוי הכוח שניתן לעורכי הדין הסמיך אותם לנהל משא ומתן לביצוע פרויקט, אך נוסחו אינו מאפשר לעורכי הדין לחתום על ההסכם במקומו מול צדדים שלישיים.

 

הרשאות מפורשות

 

בית המשפט בחן את נוסח ייפויי הכוח, בין היתר על רקע דיני השליחות ועל רקע הסיכונים שקיימים בפרויקט תמ”א, תוך ציון העבודה כי בפרויקט מסוג זה בעלי הדירות מפקידים את רכושם בידי קבלנים ואנשי מקצוע, ולכן חשוב להבטיח כי מתן ההרשאות במסגרת ייפוי-הכוח ייעשו באופן מפורש.

 

בית המשפט פסק כי הסכם התמ”א שנחתם על ידי עורכי הדין בשם הבעלים נחתם בחריגה מהרשאה. זאת היות והייפוי הכוח לא כלל הרשאה מפורשת לחתום על הסכם התמ”א, אלא לכל היותר הרשאה לנהל משא ומתן.

 

עוד, קבע בית המשפט כי היות והחתימה בשם הבעלים על הסכם נעשתה ללא הרשאה, הרי שהיא בטלה ומבוטלת. על כן היא איננה מחייבת אותו או את יורשיו. בנוסף, בית המשפט הורה על השבת ייפוי הכוח המקוריים לבעלים ועל הוצאות משפט של 50,000 ₪.

***

 

מחלקת הנדל”ן של משרד ברנע עומדת לרשותכם בכל שאלה בנושא התחדשות עירונית ונושאים אחרים. 

תגיות: התחדשות עירונית | יפוי כוח