© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים

1 בינואר, 2016

משרד ברנע גאה להכריז על מינוי שותפים חדשים

אנו  שמחים לבשר על מינוי של שותפים חדשים: עו"ד אילן בלומנפלד שמתמחה בליווי חברות וייעוץ בתחום ההגבלים העסקיים, המגזר הקיבוצי ונושאים תאגידיים, עו"ד ליאת קיסרי, מתמחה בליווי לקוחות פרטיים וייעוץ בנושא נדל"ן ועו"ד אריאלה דרייפוס, המלווה חברות טכנולוגיה ועסקאות מיזוגים ורכישות. 

29 בדצמבר, 2015

נושא משרה בעמותה? פטור מאחריות, ושיפוי וביטוח נושאי משרה בעמותות - האם אפשרי, וכיצד?

סוגיות של פטור מאחריות, שיפוי וביטוח נושאי משרה בעמותות (ובחברות לתועלת הציבור) צוברים תאוצה בעת האחרונה, הן מצד נושאי המשרה בארגונים , המבקשים לחסות תחת ההסדרים הללו, בדומה לאלה המקובלים בחברות עסקיות, והן מצד חברות הביטוח הרואות בארגוני המגזר השלישי כשוק פוטנציאלי עסקי גדול ולא ממומש דיו.

28 בדצמבר, 2015

סיכום 2015 בתחום העבודה בישראל

שנת 2015 תיזכר בזכות יוזמות חקיקה ופסיקה מעניינת בתחום חוקי העבודה  איך הן ישפיעו על סביבת העבודה שלנו ב-2016?

24 בדצמבר, 2015

קשיים במימון פרויקטים במשק האנרגיה המתחדשת בישראל

כחלק מהמגמה העולמית למציאת תחליפי אנרגיה ועידוד הקמת פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, פרסמה מדינת ישראל בשנים האחרונות מספר מכרזים משמעותיים במטרה להשיג פיתוח בר קיימא של מקורות אנרגיה נקיים יותר. מבין המכרזים, ניתן למנות שני מכרזים נפרדים להקמה והפעלה של שתי תחנות כוח תרמו-סולאריות (Plot A ו-Plot B) באזור קיבוץ אשלים בדרום הארץ, את הפרויקט אגירה שאובה בגלבוע.

24 בדצמבר, 2015

מגמות בתעשיית ה- TMT

תחום הטכנולוגיה, מדיה ותקשורת עובר ללא ספק שינויים – חברות רבות קמות בתחום, ישנם המצאות של מוצרים חדשים וטכנולוגיות חדשניות. לקראת סיומה של שנת 2015 שכמעט ומגיעה לקיצה – החלטתי לנסות ולצפות מה יתרחש בתחום ה TMT (טכנולוגיה, מדיה ותקשורת) בשנת 2016. 

23 בדצמבר, 2015

פטור מאחריות, ושיפוי וביטוח נושאי משרה בעמותה - האם אפשרי, וכיצד?

הסדרי פטור מאחריות, שיפוי וביטוח נושאי משרה בעמותות (ובחברות לתועלת הציבור) צוברים תאוצה בעת האחרונה, הן מצד נושאי משרה בארגונים אלה, המבקשים לחסות תחת ההסדרים הללו, בדומה לאלה המקובלים בחברות עסקיות, והן מצד חברות הביטוח הרואות בארגוני המגזר השלישי כשוק פוטנציאלי עסקי גדול ולא ממומש דיו. עו"ד אסף שלו, שמוביל את תחום המגזר החברתי במשרדנו, פרסם מאמר בנושא בגלובס.

22 בדצמבר, 2015

הפרלמנט ההונגרי החליט על הורדת שיעור מע"מ לרכישת דירה

בניסיון לפתור את משבר הדיור בהונגריה החליט השבוע הפרלמנט ההונגרי להוריד את שיעור המע"מ על רכישת דירה מ־27% ל־5%. מהלך זה נועד לנסות ולעודד את ההשקעות בנדל"ן במדינה, אשר בעבר היו קטר משמעותי במשק ההונגרי, אך דעכו מאז המשבר הגלובלי של 2008 בד בבד עם כלכלת המדינה.

14 בדצמבר, 2015

הסכם מייסדים – על קצה המזלג

הסכם המייסדים לרוב הינו ההסכם הראשון בו נפגשים היזמים, בדרך לחברת הזנק מצליחה. הסכם המייסדים משקף את מערכת היחסים של היזמים בינם לבין עצמם וכן בין כל אחד מהם לבין המיזם. אין להפחית בחשיבות של הסכם זה, הסכם ממצא אשר מותאם לאופי, לצרכים ולשאיפות של כל אחד מהיזמים ובמיוחד של המיזם הצעיר, הוא בסיס איתן לחברה בריאה ומצליחה.

14 בדצמבר, 2015

לראשונה חברות יכולות להגיש את התקנון ואת מסמכי השעבוד שלהן לרשם החברות באנגלית

לאחר שנים ארוכות של סירוב רשם החברות לקבל מחברות דיווחים ערוכים באנגלית, התפרסם בתחילת החודש תזכיר חוק המאפשר לחברות להגיש את התקנון ומסמכי השעבוד שלהם באנגלית.

13 בדצמבר, 2015

רשם החברות מאפשר הגשת מסמכים באנגלית – הגברת הוודאות

למדינת ישראל שתי שפות רשמיות – עברית וערבית. כתוצאה מכך, קבע רשם החברות בשנים האחרונות כי על כל מסמך המוגש לרשם להיות באחת משתי השפות הרשמיות, ובמקרה ומוגש מסמך בשפה האנגלית, הגשתו תדחה. מדובר במסמכי ייסוד, כגון תקנון של חברה ישראלית ואגרות חוב בנוגע לשעבוד נכסים של חברה ישראלית.

9 בדצמבר, 2015

שולחן עגול בנושא תקשורת ומדיה

כמומחה בתחום התקשורת והמדיה, השתתף מיקי ברנע בשולחן עגול של האתר האנגלי המוביל Corporate Livewire. השולחן העגול כלל תשעה מומחים מרחבי העולם ועסק בשינויים ובאתגרים הקיימים בכל מדינה בתחום התקשורת והמדיה.  

8 בדצמבר, 2015

מדריך ה- InterGame לשנת 2016

משרד ברנע נבחר שוב על ידי מדריך ה- InterGame בין אחד משלושת המשרדים המובילים בארץ בייעוץ בתחום האונליין, הימורים מקוונים וגיימינג.  

7 בדצמבר, 2015

הימורים במובייל – קשיים והזדמנויות

תעשיית ההימורים המקוונים מגלגלת מיליארדי דולרים מדי שנה והינה בין התעשיות הפורחות כיום באינטרנט. התפתחותה של התעשייה הביאה את מפעילי ההימורים באינטרנט לחפש אחר ערוצי פעילות נוספים, מעבר למחשבים נייחים וניידים, דוגמת אפליקציות מותאמות למכשירי טלפון ניידים ומכשירי handheld בהם ניתן יהיה לעשות שימוש במסגרת של אתרים סגורים (דוגמת בתי קזינו).

29 בנובמבר, 2015

שכיר או עצמאי? טיפים לחסכון בסוף שנת המס

מומחי מס, וביניהם עו"ד הראל פרלמוטר, מייעצים לשכירים, עצמאיים ובעלי חברות, בנוגע לפעולות שכדאי לבצע כדי ליהנות מתשלום מס מופחת לקראת סוף שנת המס.

27 בנובמבר, 2015

מחלקים מחדש את הקלפים - מאמר דעה

התחרות הגוברת בענף ההימורים באינטרנט, מובילה את השחקנים בענף לנסות ולאתר גורמים חדשים לייצור הכנסה נוספת בתחום.

26 בנובמבר, 2015

נחתמה אמנה מולטילטרלית לחילופי מידע הדדיים

מדינת ישראל חתמה עם ה OECD  על האמנה מולטילטרלית לחילופי מידע הדדיים בענייני מס (MCAA). עו"ד הראל פרלומטר, התראיין ל Bloomberg BNA בנושא

25 בנובמבר, 2015

בואו להיסחר בישראל

בין Mylan N.V, חברה ציבורית זרה אשר מניותיה נסחרות בנאסד"ק, לבין Perigo Company Plc. , חברה זרה שמניותיה רשומות למסחר בבורסת New York Stock Exchange ובבורסה לניירות ערך בתל אביב התנהלו מגעים לעסקה במסגרתה תרכוש מיילן את מניותיה של פריגו. לאחר שמגעים אלה לא צלחו, הודיעה מיילן בארה"ב על התחייבותה לפרסם הצעת רכש למניותיה של פריגו וזאת חרף התנגדותו של דירקטוריון פריגו להצעה (Hostile Takeover). פריגו מצידה, ביקשה להתגונן בפני ההצעה בין היתר באמצעות קבלת צו מניעה זמני מבית משפט בישראל בטענה כי הצעתה של מיילן נעשתה שלא כדין.

22 בנובמבר, 2015

מחירי הדירות רשמו עליה של 1.4% ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון הקודם

הבוקר פורסמו נתוני השמאי הממשלתי הראשי. בתגובה לנתונים מסר אריאל נדלר לגלובס כי: "מהנתונים נראה כי מוקדם עדיין להסיק מסקנות חד משמעיות לגבי התנהגות מחירי הדיור ועל מגמה אחידה"

22 בנובמבר, 2015

השמאי הממשלתי הראשי: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

הבוקר פרסם השמאי הממשלתי הראשי כי מחירי הדירות ברבעון השלישי עלו בכ- 1.4% ברבעון וב- 6% בשנה החולפת. אריאל נדלר, ראש מחלקת הנדל"ן של משרדנו התראיין ואמר כי הנתונים נראה כי מוקדם להסיק מסקנות חד משמעיות. עם זאת, ללא פתרון מקיף לבעיית הדיור שיכלול הפשרת קרקעות, כוח אדם והקלה בתהליכי הרישוי, מחירי הדירות לא ייעצרו. 

17 בנובמבר, 2015

תחום ההימורים המקוונים בישראל – שאלות ותשובות

שאלות ותשובות בנושא תחום ההימורים המקוונים בישראל.