© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  תחרות והגבלים עסקיים

25 בינואר, 2024

מונופול: מטא תשלם עשרות מיליוני שקלים בשל אי דיווח על מיזוגים

התשלום הגבוה חוסך ממטא קביעה רשמית של הרשות כי הפרה את חוק התחרות כשלא דיווחה על מיזוג, ומהווה "תמרור אזהרה" לתאגידים בינלאומיים אחרים, שאולי אינם מכירים די הצורך לדווח על מיזוג בשל קיומו של מונופולין.

5 בדצמבר, 2023

גל רוזנט דורג כעורך דין מוביל בתחום התחרות

מדריך הדירוג WWL דירג את גל רוזנט ברשימה מצומצמת של עורכי דין מובילים בישראל בתחום התחרות וההגבלים העסקים לשנת 2024.

16 באוקטובר, 2023

הגבלים עסקיים בימי מלחמה: ראיון עם אירית ברודסקי

הממונה על התחרות מיכל כהן פרסמה הודעה מיוחדת, בה היא מדגישה בין היתר את האיסור על בעל מונופולין לנצל את מעמדו לרעה. כמומחית בתחום, עו"ד אירית ברודסקי, התראיינה לגלובס בנושא זה ואמרה בין היתר כי: " לצד כל ההקלות, צריך להקפיד בתקופה זו לא לפגוע בצרכנים כחלק מהמאמצים של עסקים לשרוד, ובוודאי לא לנצל את המצב כדי לפגוע בצרכנים. הממונה מדגישה כי תקפיד באופן קונקרטי גם לגבי פרקטיקות של ניצול מעמד לרעה על ידי בעלי מונופולין, ותפעיל נגדן אמצעי אכיפה".

15 באוקטובר, 2023

הממונה על התחרות מפרסמת הנחיות להתנהלות בשעת חירום

בשבוע האחרון פרסמה הממונה על התחרות מספר הודעות מיוחדות על רקע המצב הביטחוני השורר במדינה, במטרה להקל על גורמים עסקיים בשעת חירום זו.

3 באוקטובר, 2023

רשות התחרות: כתב אישום ראשון בקשר לדו"ח כספי של חברה ציבורית

התבטאויות פומביות של חברות ציבוריות עשויות לחשוף אותן לחקירות או סנקציות של רשות התחרות. המתח בין חובת הדיווח לרצון לשמור על שוק תחרותי ייפתר רק באמצעות הנחיות ברורות של הרגולטורים.

2 באוגוסט, 2023

מיזוג לפני קבלת אישור: שטראוס עלולה להיקנס ב-111 מיליון שקלים

לשיטת הממונה על התחרות, תניות שליליות (Negative Covenants) שנכללו בהסכם המיזוג בין שטראוס למשק ויילר העלו חשש לפגיעה בתחרות, והצדדים החלו בביצוע המיזוג לפני קבלת אישור.

3 ביולי, 2023

היבטי הגבלים עסקיים ותחרות בעסקאות מיזוג ורכישה

הנוכחות בישראל של חברה זרה לצרכי בחינת תחולת דיני המיזוגים על עסקה נבחנת ברמת הקבוצה, כלומר: יש לבדוק את הנוכחות בישראל של כל הישויות המצויות ביחסי שליטה, במישרין או בעקיפין, בחברה המתמזגת (חריג לכך עשוי לחול על חברת המטרה, אם המוכר מנתק במסגרת העסקה את כל זיקותיו לעסק הנמכר).

25 ביוני, 2023

יבואן שיפריע ליבוא מקביל ייקנס בסכום של עד 111 מיליון ₪

החלטה דרמטית חדשה התקבלה במסגרת התיקון לחוק התחרות הכלכלית, עוסקת באיסור פגיעה ביבוא מקביל. התיקון החדש מטיל איסורים שונים על יבואן ישיר, בלא קשר למעמדו בשוק הרלוונטי.

19 ביוני, 2023

ברנע: כנס בנושא מכרזים בשיתוף ארגון היועצים המשפטיים

אתמול קיימנו כנס שעסק בהיבטים שונים הקשורים למכרזים בישראל ובארה"ב. במסגרת הכנס, רונית ניידרמן הרצתה על אסטרטגיות משא ומתן במכרזים, גל רוזנט הרצה על היבטי תחרות בעת הגשת מכרזים. לאחר מכן, שי אבניאלי, שותף במשרדנו, שוחח עם ג'וי סטרום, שותפה במשרד Hogan Lovells, על הזדמנויות לחברות ישראליות במכרזים אמריקאיים. גל סומך, היועץ המשפטי של נמל חיפה דיבר על הפרטת נמל חיפה וממשק דיני המכרזים בין ציבורי לפרטי וגל רוזנט, הרצה על היבטי התחרות במכרזים.

18 ביוני, 2023

חוק המזון: הממונה על התחרות נוקטת לראשונה בהליך אכיפה רוחבי נגד ספקי מזון גדולים

כחלק משורת צעדי מאבק ביוקר המחיה, הממונה על התחרות נוקטת לראשונה בצעדי אכיפה רוחביים בגין הפרת חוק המזון בידי ספקי מזון גדולים. בין היתר אוסר חוק המזון על הסדרים מסחריים שונים בין ספקי מזון לבין קמעונאים, שעלולים לחסום תחרות מצד ספקים או קמעונאים קטנים. 

13 ביוני, 2023

רשות התחרות: עיצום חסר תקדים בגין אי-מסירת מענה מלא לדרישת נתונים

זו אינה החלטה ראשונה בדבר הטלת עיצומים על מי שנמנע מלהשיב כיאות לדרישות מידע מאת הממונה. אולם מדובר בסכום הגבוה ביותר שיוטל אי-פעם בגין הפרה כזו, הקרוב לעיצום המירבי שרשאית הממונה להטיל בגין ההפרה.

5 ביוני, 2023

תמחור מבוסס אלגוריתמים – האתגר הבא של דיני התחרות?

בכל הקשור בתמחור, לאלגוריתמים יש יתרונות משמעותיים: אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית מסוגלים לבצע אנליזות מורכבות בצורה קלה, יעילה ומהירה, באמצעות עיבוד כמות אדירה של מידע. הכוח החישובי שלהם עולה עשרות ומאות מונים על יכולת האדם בכל הנוגע לאיסוף, לארגון ולניתוח המידע, ומאפשר קבלת החלטות זריזות ומדויקות בהרבה בהתאם לתנאי השוק המשתנים, והכול בזמן אמת. אולם, בה בעת שימוש בהם טומן בחובו חשש לפגיעה בתחרות, בעיקר בשווקים ממועטי מתחרים. 

14 במאי, 2023

העליון מצמצם את האפשרות לתבוע מונופולים בגין מחיר גבוה בלתי הוגן

פסק הדין שנתן בית המשפט העליון לאחרונה, בקשר עם תובענה ייצוגית שהוגשה כנגד תנובה בעניין תמחור מופרז ובלתי הוגן של גבינת קוטג', מלמד על כך שלמרות התהודה לה זכה פסק הדין בעניין קוקה קולה, בתי המשפט לא יקבלו תובענות כאלה, אלא במקרים חריגים ביותר.

9 במאי, 2023

גל רוזנט השתתף בכנס השנתי של דיני התחרות

גל רוזנט, ראש מחלקת התחרות וההגבלים העסקיים במשרדנו, הרצה השבוע בכנס השנתי לדיני התחרות. בכנס נכחו בכירים בתחום התחרות בישראל ועו"ד מהמשרדים המובילים בארץ.

3 במאי, 2023

משרד הכלכלה נגד קוקה קולה: ראיון עם גל רוזנט

לאחר שהחברה המרכזית למשקאות – קוקה קולה ישראל הודיעה על העלאת מחירים, משרד הכלכלה הודיע לחברה למשקאות על כוונתו לבחון את הצורך בפיקוח על מוצריה. כמומחה בתחום התחרות, גל רוזנט התראיין לדהמרקר בנושא.

28 בפברואר, 2023

ביקורת ואכיפה מחמירה יותר כלפי הסדרי הכתבת מחיר אנכית – RPM

רשות התחרות מחמירה מדיניותה כלפי הכתבת מחיר אנכית (RPM) ומגבירה את האכיפה במישור זה, וזאת על מנת להגביר את התחרותיות בשוק.

22 בפברואר, 2023

מגבלות חדשות על יבואן ישיר

הממשלה ממשיכה לתקן את חוק התחרות מתוך כוונה לרסן את יוקר המחייה. על הכוונת: יבואנים ישירים, שעם קבלת התיקונים יעמדו תחת ביקורת קפדנית. לתקנות החדשות צפויות להיות השלכות על התקשרויות מסחריות בין היבואן הישיר לבין גורמים כגון היצרן בחו"ל או הקמעונאי בישראל. 

6 בפברואר, 2023

צעדים דרסטיים להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בשוק מוצרי המזון והטואלטיקה

משרד האוצר ורשות התחרות מקדמים במסגרת חוק ההסדרים מגבלות משמעותיות על יבואנים וספקים של מותגים גדולים, במטרה לצמצם את הריכוזיות ולהגביר את התחרות בשוק המזון והטואלטיקה בישראל.

25 בינואר, 2023

ברנע: כנס דיני תחרות ודיני עבודה

עו"ד גל רוזנט ונטע ברומברג הרצו בכנס שאירחנו במשרד למנכ"לים של חברות הניקיון המובילות בישראל. בכנס, שנערך בשיתוף ארגון חברות הניקיון בישראל הרצנו על סוגיות ואתגרים בתחומי דיני עבודה ודיני תחרות.

22 בינואר, 2023

הממונה על התחרות קונסת מונופול שקבע מחיר מופרז ובלתי הוגן

לגישת רשות התחרות, סמכותה לדרוש נתונים ומידע אינה מוגבלת לחברות ישראליות, וגם חברות זרות ללא זיקה לישראל כפופות לסמכות זו ולקנסות בגין הפרת החובה.