© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is empowering

חיפוש לפי תחום

חדשות ועדכונים /  תחרות והגבלים עסקיים

5 בדצמבר, 2023

גל רוזנט דורג כעורך דין מוביל בתחום התחרות

מדריך הדירוג WWL דירג את גל רוזנט ברשימה מצומצמת של עורכי דין מובילים בישראל בתחום התחרות וההגבלים העסקים לשנת 2024.

16 באוקטובר, 2023

הגבלים עסקיים בימי מלחמה: ראיון עם אירית ברודסקי

הממונה על התחרות מיכל כהן פרסמה הודעה מיוחדת, בה היא מדגישה בין היתר את האיסור על בעל מונופולין לנצל את מעמדו לרעה. כמומחית בתחום, עו"ד אירית ברודסקי, התראיינה לגלובס בנושא זה ואמרה בין היתר כי: " לצד כל ההקלות, צריך להקפיד בתקופה זו לא לפגוע בצרכנים כחלק מהמאמצים של עסקים לשרוד, ובוודאי לא לנצל את המצב כדי לפגוע בצרכנים. הממונה מדגישה כי תקפיד באופן קונקרטי גם לגבי פרקטיקות של ניצול מעמד לרעה על ידי בעלי מונופולין, ותפעיל נגדן אמצעי אכיפה".

19 ביוני, 2023

ברנע: כנס בנושא מכרזים בשיתוף ארגון היועצים המשפטיים

אתמול קיימנו כנס שעסק בהיבטים שונים הקשורים למכרזים בישראל ובארה"ב. במסגרת הכנס, רונית ניידרמן הרצתה על אסטרטגיות משא ומתן במכרזים, גל רוזנט הרצה על היבטי תחרות בעת הגשת מכרזים. לאחר מכן, שי אבניאלי, שותף במשרדנו, שוחח עם ג'וי סטרום, שותפה במשרד Hogan Lovells, על הזדמנויות לחברות ישראליות במכרזים אמריקאיים. גל סומך, היועץ המשפטי של נמל חיפה דיבר על הפרטת נמל חיפה וממשק דיני המכרזים בין ציבורי לפרטי וגל רוזנט, הרצה על היבטי התחרות במכרזים.

9 במאי, 2023

גל רוזנט השתתף בכנס השנתי של דיני התחרות

גל רוזנט, ראש מחלקת התחרות וההגבלים העסקיים במשרדנו, הרצה השבוע בכנס השנתי לדיני התחרות. בכנס נכחו בכירים בתחום התחרות בישראל ועו"ד מהמשרדים המובילים בארץ.

3 במאי, 2023

משרד הכלכלה נגד קוקה קולה: ראיון עם גל רוזנט

לאחר שהחברה המרכזית למשקאות – קוקה קולה ישראל הודיעה על העלאת מחירים, משרד הכלכלה הודיע לחברה למשקאות על כוונתו לבחון את הצורך בפיקוח על מוצריה. כמומחה בתחום התחרות, גל רוזנט התראיין לדהמרקר בנושא.

25 בינואר, 2023

ברנע: כנס דיני תחרות ודיני עבודה

עו"ד גל רוזנט ונטע ברומברג הרצו בכנס שאירחנו במשרד למנכ"לים של חברות הניקיון המובילות בישראל. בכנס, שנערך בשיתוף ארגון חברות הניקיון בישראל הרצנו על סוגיות ואתגרים בתחומי דיני עבודה ודיני תחרות.

15 בינואר, 2023

דיני תחרות: האם תמחור מבוסס AI מהווה פגיעה בתחרותיות?

השימוש המסחרי ההולך וגובר במנועי תמחור מבוססי אלגוריתמים (מבוססי בינה מלאכותית – AI) עתיד להניח לפתחן של רשויות התחרות אתגרים חדשים, גם בשל יצירת חששות לתיאומים בין מתחרים באמצעים חדשים, וגם – ואולי בעיקר – משום שמנועי תמחור כאלה מעצימים את כשלי התחרות הקיימים ממילא בשווקים דלי מתחרים. על אתגרים אלה מפרטים גל רוזנט ורן כרמי בכתבה בכלכליסט.

20 בדצמבר, 2022

תחרות והגבלים עסקיים: איך הרשעה בתיאום מכרז עשויה להוביל להרשעה בהלבנת הון?

אישומים בהלבנת הון כנגד מי שמתאם מכרז (הנלווים לאישומים בעבירות על חוק התחרות ובמרמה) עשויים להוביל להחמרה בענישה ביחס לעונשים המוטלים על עבריין "רגיל" של הגבלים עסקיים, והסמכות להקפיא ולחלט נכסים מכוח חוק איסור הלבנת הון מפעילה לחץ כבד – כלכלי ונפשי – על נחקרים ונאשמים. עו"ד גל רוזנט ורן כרמי ממשרדנו עושים סדר בנושא לכתבה בכלכליסט.

4 בדצמבר, 2022

"סוגרים עסקה - קלוזינג בעולם הקניונים ורשתות המסחר"

עורכי הדין טרי אלמוזלינו-ארנון, אלון וולנר ואירית ברודסקי מקיימים פאנל שעוסק בדרכים להשלים בהצלחה עסקת נדל"ן של קניונים ומכרזים מסחריים. הפאנל נערך במסגרת וועידת הקניונים ורשתות המסחר בישראל השנתית המתקיימת באילת.

12 בספטמבר, 2022

התבטאויות פומביות: חגית רוס וגל רוזנט השתתפו בוובינר של איגוד החברות הציבוריות

חגית רוס, שותפה במחלקת שוק ההון והחברות הציבוריו וגל רוזנט, שותף במחלקת התחרות וההגבלים העסקיים, במשרדנו, השתתפו היום בפורום היועמ"שים של איגוד החברות הציבוריות, בהרצאה משותפת בנושא: "התבטאויות פומביות של נושאי משרה בחברות ציבוריות- עשה ואל תעשה".

4 באפריל, 2022

רשות התחרות משנה את אופן הדיווח על מיזוגים. אירית ברודסקי לגלובס

תקנות חדשות של רשות התחרות קובעות הכבדה בחובת הדיווח המוטלת על חברות המבקשות להתמזג ולמהלך יש השלכות אפשריות רבות -  לטוב ולרע.

13 באפריל, 2021

ברנע ייצגו את ג'ינרג'י במכירתה לאו.פי.סי הציבורית

עורכי הדין יובל לזי ומאיר ווינקלר ליוו את חברת ג'ינרג'י אשר פועלת בתחום של טעינה של רכבים חשמליים, במכירתה לאו.פי.סי הציבורית מקבוצת עידן עופר. גובה העסקה הינו 67 מיליון ₪. הליווי המשפטי כלל את כל היבטי העסקה שכללו בין היתר סוגיות של הגבלים עסקיים.

27 בפברואר, 2019

הזמנה לסמינר: דיני התחרות החדשים והשפעתם על העסק שלכם

משרדנו יערוך ב-18/03 כנס, שיעסוק באופן שבו התיקונים האחרונים לחוק ההגבלים העסקיים פוגשים את חיי היום יום של התאגיד ונושאי המשרה בו. בכנס ייקח חלק נציג של רשות התחרות.

8 בנובמבר, 2018

ברנע מייצגים את חברת סקאל גלובל דיוטי פרי בע"מ

משרדנו מלווה את הבעלים של חברת סקאל גלובל דיוטי פרי בע"מ במכירת החברה כחלק מעסקת מכירת קבוצת סקאל לידי איש העסקים טדי שגיא.

14 בינואר, 2018

אילן בלומנפלד בפאנל בנושא הגבלים עסקיים ב"אחד העם" – מגזין איגוד החברות הציבוריות של עיתון הארץ

עו"ד אילן בלומנפלד, שותף במחלקת הגבלים עסקיים במשרדנו, השתתף בפאנל בנושא התיקונים המוצעים לחוק ההגבלים העסקיים ב"אחד העם" – מגזין איגוד החברות הציבוריות של עיתון הארץ. (עמודים 16-19)

26 במרץ, 2017

הקנס לקוקה-קולה: "נראה שהלפרין רוצה לעלות את רף הענישה"

עו"ד זוהר לנדה, ראש מחלקת ליטיגציה, במשרד ברנע התראיין לגלובס בעקבות החלטת המונה על ההגבלים העסקיים להטיל על החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) עיצום כספי חסר תקדים. לדבריו, אין די בעיצום הכספי שנקבע וכי על הרשות לעשות שימוש במכלול הכלים העומדים לרשותה, לרבות הכלים האזרחיים.

15 במרץ, 2017

האם וכיצד לאכוף על מונופול את האיסור על גביית מחיר מופרז בלתי הוגן

עו"ד אילן בלומנפלד, שותף במחלקת הגבלים עסקיים במשרד ברנע במאמר דעה לדה מרקר העוסק בשאלה האם וכיצד על הרשות לאכוף על בעל מונופול את האיסור על גביית מחיר מופרז בלתי הוגן.

12 בפברואר, 2017

רשות ההגבלים תאשר? שופרסל מתעניינת ברכישת ניו פארם

עו"ד אילן בלומנפלד, שותף במחלקת הגבלים עסקיים במשרד ברנע, התראיין לדה מרקר בעקבות הודעה של רשת המזון, שופרסל על כוונתה לרכוש את רשת ניו פארם מקבוצת המשביר לצרכן. לדברי אילן "במידה שאכן שופרסל תרכוש את ניו פארם, רשות ההגבלים העסקיים תצטרך לאשר את העסקה, זאת על ידי בחינת כוח השוק של הגוף הממוזג".  לדבריו "אין ספק שיהיה מעניין לראות מה תחליט הרשות, זאת בעיקר לאור גודל החברות המדוברות וגודל השוק של כל חברה".

5 בפברואר, 2017

משרד ברנע סיקר את השוק הישראלי במדריך המשפטי - Practical Law

מחפשים לעשות עסקים בישראל? מדריך לעשיית עסקים בישראל שנכתב על ידי משרדנו פורסם באתר Practical Law. המדריך מקיף נושאים רבים ביניהם מערכת המשפט בישראל, השקעות זרות, רגולציה, יחסי עבודה, מיסוי וכו'.

9 בפברואר, 2016

זוהר לנדה התראיין לעיתון "דה מרקר" בנוגע למינויה של מיכל הלפרין כממונה על הגבלים עסקיים.

בעקבות מינוייה של עו"ד מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים העסקיים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראיין מגזין "דה מרקר" בכירים במערכת המשפטית ושמע מהם על הסוגיות העיקריות והאתגרים עמם תצטרך הלפרין להתמודד עם כניסתה לתפקיד החדש. כמומחה במתן ייעוץ בנושא מונופולים והגבלים עסקיים, עו"ד זוהר לנדה שהיה בין המרואיינים, הגיב: "אחד מהאתגרים המשמעותיים שניצבים בפניה של עו"ד הלפרין הוא שמירה על האיזון העדין שבין המשך העידוד של אותן חברות זרות שמחפשות להיכנס ולהשקיע במשק הישראלי וליהנות מהאיכות הטכנולוגית והחדשנות הישראלית שבאה לידי ביטוי גם בשוק המזון, לבין הצרכן הישראלי שיוקר המחיה מעסיק אותו ברמה היום-יומית".