© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is empowering

חיפוש לפי תחום

חדשות ועדכונים /  תחרות והגבלים עסקיים

9 בפברואר, 2016

זוהר לנדה התראיין לעיתון "דה מרקר" בנוגע למינויה של מיכל הלפרין כממונה על הגבלים עסקיים.

בעקבות מינוייה של עו"ד מיכל הלפרין לממונה על ההגבלים העסקיים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראיין מגזין "דה מרקר" בכירים במערכת המשפטית ושמע מהם על הסוגיות העיקריות והאתגרים עמם תצטרך הלפרין להתמודד עם כניסתה לתפקיד החדש. כמומחה במתן ייעוץ בנושא מונופולים והגבלים עסקיים, עו"ד זוהר לנדה שהיה בין המרואיינים, הגיב: "אחד מהאתגרים המשמעותיים שניצבים בפניה של עו"ד הלפרין הוא שמירה על האיזון העדין שבין המשך העידוד של אותן חברות זרות שמחפשות להיכנס ולהשקיע במשק הישראלי וליהנות מהאיכות הטכנולוגית והחדשנות הישראלית שבאה לידי ביטוי גם בשוק המזון, לבין הצרכן הישראלי שיוקר המחיה מעסיק אותו ברמה היום-יומית". 

10 בפברואר, 2014

ראיון עם סיימון ג'פה במגזין The Lawyer

 המגזין המשפטי היוקרתי The Lawyer בכתבה הסוקרת את המונופול בארץ ואת השינויים החלים בישראל בתחום ההגבלים העסקיים. ראיון עם סיימון ג'פה.   

5 בינואר, 2014

מאמר דעה - חוק הריכוזיות

בחינת שיקולי הריכוזיות הכלל משקית מעוררת סימני שאלה ולא פחות סימני יישום. התוצאה הבלתי נמנעת היא שבמקום שהחוק יעודד תחרות הוא ייצור ריכוזיות נוספ

29 בדצמבר, 2013

סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים- פאנל מומחים של כלכליסט

בעקבות אישור חוק הריכוזיות, כינס כלכליסט פאנל מומחים, ביניהם עו"ד מיקי ברנע , אשר דן בסמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים ובהשפעות החוק החדש על המשק

5 באוקטובר, 2014

סיכום השנה המשפטית - מעריב

איך נראתה שנת המשפט החולפת וכיצד תראה השנה הבאה. פאנל  משפטנים מומחים סיכם את השנה החולפת ומנסה להעריך כיצד תראה השנה הבאה. בין המומחים עו"ד מיקי ברנע (שוק ההון) ועו"ד זוהר לנדה (הגבלים עסקיים).

30 באוקטובר, 2014

זוהר לנדה מגיב לדבריו של "דיויד גילה כי "חרם צרכנים מאורגן זו תופעה מבורכת

הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, קרא בישיבת ועדת הכספים של הכנסת שדנה ביוקר המחייה בישראל לחרם צרכנים כולל ורציף. "חרם צרכנים הוא תופעה מבורכת", אמר גילה. עוד הוסיף כי: "אם משהו נראה לכם יקר מדי – אל תקנו. כל צרכן צריך לעשות את החרם הפרטי שלו. הוא צריך לתת צ'אנס למוצרים מתחרים גם אם הם לא המותג המוביל. בצורה כזאת אפשר יהיה לרסן את החברות". בתגובה לדבריו, רואיין זוהר לנדה, שותף בכיר במשרד ברנע וראש מחלקת הליטיגציה במשרד למעריב וטען ש"גילה מטיל שלא בצדק, את האחריות על הצרכן".

13 בנובמבר, 2014

סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים- מאמר דעה

אף שלרשות ההגבלים יש כלים לקידום התחרות בשוק המזון, היא מעדיפה לשלוח את הצרכן להילחם לבד במונופולים הגדולים. מאמר דעה, זוהר לנדה, כלכליסט.