Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186

Warning: preg_match(): Unknown modifier '�' in /home/rootbar/public_html/wp-content/plugins/sitepress-multilingual-cms/inc/absolute-links/absolute-links.class.php on line 186
© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חיפוש לפי תחום

כל העדכונים /  אחריות תאגידית ו-ESG

6 ביולי, 2023

כנס: ESG – מה הסיפור?

משרדנו אירח בוקר של מומחים בתחום ה ESG וקיימות. צבי גבאי הרצה על הזווית המשפטית של ה ESG. מיכל וייס, מנהלת ESG בדוראל הרצתה על כיצד להשיק פעילות ESG בארגון. חגית גניש גיל הרצתה על מקיימים עשיית ESG בארגון גדול ומיכל גת מטיטן סיימה בהרצאה בנושא בניית סיפור מותג נכון לפעילות החברה.

24 באפריל, 2023

הבורסה משיקה לראשונה שאלון ESG

פרסום השאלון מתכתב עם המגמה העולמית ועם חשיבות הנושא עבור משקיעים. השאלון פותח לאחר בחינה של שאלונים דומים מרחבי העולם והותאם לחברות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

18 באפריל, 2023

סיווגן של פליטות גזי חממה: מכלול 1, 2, ו-3

ניהול מעקב אחרי פליטות גזי חממה חשוב לא רק לשמירה על איכות הסביבה, אלא שיש לו יתרונות מסחריים אחרים, כמו מעקב על הוצאות הכרוכות באנרגיה ובשרשרת האספקה, והשתלבות בשווקי המסחר הפחמן. 

15 במרץ, 2023

חוק ההסדרים 2023-2024: פגיעה משמעותית באיכות הסביבה

על אף המודעות הגוברת והצעדים הננקטים לצורך צמצום פליטות גזי החממה (כחלק מההתחייבויות של ישראל במסגרת הסכם פריז), חוק ההסדרים המתגבש עשוי להחזיר את החקיקה הסביבתית אחורנית ולהוביל לפגיעה בשמירה על האוכלוסייה מפני מפגעי הסביבה.

9 בפברואר, 2023

וובינר ליועצים משפטיים בנושא תפקיד היועץ המשפטי ביחס לסיכוני ESG

משרדנו קיים וובינר ליועצים משפטים של ארגון היועמש"ים למען יועמ"שים בו הציג דיבר ד"ר צבי גבאי, ראש מחלקת שוק ההון במשרדנו את הרגולציה בישראל הקיימת בתחום ה- ESG, המגמות בארה"ב ואירופה ושוחח על ניהול סיכוני ESG בהקשר סביבתי.

25 באוקטובר, 2022

הממשלה החליטה: על כל משרדי הממשלה תוטל חובה לגבש "תכנית אקלימית" עד סוף 2023

משרדי הממשלה יחוייבו לגבש תכנית אקלימית. לטובת גיבוש תכנית הפעולה, יעמיד המשרד להגנת הסביבה יועץ מקצועי שיסייע למשרדי הממשלה במיפוי הצרכים ובכתיבת התכנית.

8 ביוני, 2022

"כללי המשחק בתחום ה-ESG השתנו" – טור של צבי גבאי בדהמרקר

קנס של 1.5 מיליון דולר, הליכים מנהליים ראשוניים, התפטרויות דרמטיות – מגמת האכיפה על נושאי ESG הולכת ומתגברת. מי צריך להיערך לשינוי המגמה ואיך הדברים משפיעים על חברות ישראליות?

17 במאי, 2022

ה-ESG - מתהליך וולנטרי לחקיקה

במסגרת פורום הציות שמשרדנו מוביל, בשיתוף עם ה-ACC ועם טלי גיא, סמנכלית ה- Compliance של טבע, אירחנו יום עיון עבור לקציני ציות ויועצים משפטיים העוסקים בנושאי ציות. ד"ר צבי גבאי הרצה על השלכות ESG על תחום הציות ואיך חברות צריכות להיערך.

5 בדצמבר, 2021

המשרד להגנת הסביבה: עיצום כספי של מיליוני שקלים על חברת שופרסל

משרד להגנת הסביבה פירסם השבוע כי הוא מטיל עיצום כספי בגובה 3 מיליון ש"ח על חברת שופרסל בגין הפרה של הוראות חוק אוויר נקי (בדגש על מניעה וצמצום של זיהום אוויר מצי כלי הרכב של החברה).

22 בנובמבר, 2021

הגשת כתב אישום בגין אחריות נושאי משרה לאסון אקולוגי

לפני כשבע שנים התרחש אחד האסונות הסביבתיים החמורים שאירעו בישראל. במהלך עבודות הסטת צינורות נפט, התפוצץ אחד מצינורות הנפט הישנים של החברה הממשלתית קו צינורות אילת-אשקלון (קצא"א) באזור שמורת עברונה. כתוצאה מהפיצוץ, כחמישה מיליון ליטרים של נפט גולמי דלפו מהצינור וזרמו לשטחה של שמורת ערבת עברונה הסמוכה לצינור.

13 ביוני, 2021

בנק ישראל - סיכוני ושיקולי סביבה צריכים להיות חלק מניהול הסיכונים של התאגידים הבנקאים

בסקירה השנתית של בנק ישראל אשר פורסמה בסוף חודש מאי עדכן הפיקוח על הבנקים כי הוא מקדם גיבוש רגולציה עדכנית ומקיפה בנושא של ניהול סיכוני סביבה. זהו צעד שננקט על רקע החשיבות הרבה שהפיקוח על הבנקים מייחס לנושא איכות הסביבה.

4 במאי, 2021

המלצות הרשות לניירות ערך בעניין אחריות תאגידית וסיכוני ESG

לאור ההתעניינות הגוברת של משקיעים בשוקי הון בעולם בתחום ההשקעות האחראיות, פרסמה בשבועות האחרונים הרשות לניירות ערך מתווה מוצע לגילוי אודות אחריות תאגידית וסיכוני ESG. מטרת המתווה, בין היתר, להוות בסיס להטמעת תחום האחריות התאגידית בקרב התאגידים המדווחים בישראל. אימוץ הכללים המוצעים במתווה ופרסום דוח אחריות תאגידית שנתי עשויים לסייע למשקיעים המתעניינים בהיבטי ESG בתאגידים המדווחים.

20 בדצמבר, 2020

הליך הרתעתי מול מפעל מזהם

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של 634 אלף ₪ על חברת גדיב תעשיות פטרוכימיה מקבוצת בזן. העיצום ניתן לחברה במסגרת חוק אויר נקי, ועל כך שלא העמידה בזמן שנקבע לכך מתקן לטיפול בפליטות. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה ציין כי בשל חומרת ההפרה, בנוסף לצעדי האכיפה המנהליים, הוטל גם עיצום כספי.

27 באוקטובר, 2020

הממשלה מתמרצת חברות לפרסם דוחות אחריות תאגידית

המשרד לנושאים אסטרטגיים במשרד ראש הממשלה הכריז על השקתה של תכנית "Impact Nation", אשר מטרתה לעודד חברות לפרסם דוח אחריות חברתית, או דוחות אחריות ESG (Environmental, Social and Government). במסגרת התכנית יחולקו מענקים כספיים לחברות אשר יפרסמו לראשונה דוחות אלה.