© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

Together is powerful

בג"צ דחה עתירה להחלת חבות במע"מ על תאגידים בינלאומיים

לפני כחודש דן בית המשפט הגבוה לצדק בעתירה שביקשה להורות לשר האוצר ומנהל רשות המסים להטיל מס ערך מוסף על תאגידים בינלאומיים כגון גוגל ופייסבוק, לגביהם נטען שהם מספקים שירותים ומוכרים סחורות בישראל דרך רשת האינטרנט, וזאת מבלי שהם נדרשים לשלם מע"מ דבר שנותן להם יתרון בלתי הוגן על פני מתחרים ישראליים.

 

לטענת העותר, התאגידים הרב לאומיים מקיימים בישראל פעילות עסקית ענפה הכוללת בין היתר שיווק והתקשרות בעברית עם לקוחות ישראלים ותשלום בשקלים. העותר יצא גם נגד מבחן "מיקום השרת" שבו משתמשת רשות המיסים כדי לקבוע האם עסקה שנעשתה באמצעות האינטרנט בוצעה בישראל.

 

בית המשפט דחה את העתירה על הסף וקבע שהיא מוקדמת, שכן רשויות מס ערך מוסף עדיין עמלות על גיבוש חוזר מקצועי בנושא שאמור להתפרסם בקרוב. דחיית העתירה אינה סוגרת את הגולל על שאלת החבות במע"מ, שבבוודאי תשוב ותתעורר בהמשך.

 

עם זאת, שאלת החבות במס היא רק היבט אחד של הפעילות באינטרנט. ישנן סוגיות רבות, לרבות מתחום לשון הרע, הגנת הצרכן, הימורים, פורקס, פארמה, הגנת הפרטיות וזכויות יוצרים, המתעוררות לגבי הפעילות באינטרנט. מכל אלה, הסוגיה הבסיסית היא מהי שיטת המשפט שתקבע האם פעילות מסויימת היא חוקית אם לאו. כמובן שסוגיות אלה אינן יחודיות לישראל, ובמדינות שונות ניכרת התקדמות ואף תחילתן של הכרעות משפטיות בשאלות אלה. 

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת האינטרנט של משרדנו.

 

חזרה לכל העדכונים